تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۷۶۸۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سومین ویژه‌برنامه قصه‌گویی «مرثیه‌ای برای خورشید» در آبادان برگزار می‌شود
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان سومین ویژه‌برنامه قصه‌گویی استانی «مرثیه‌ای برای خورشید» را 17 و 18 آذر‌ ماه سال جاری با همکاری منطقه آزاد اروند و صداوسیما در آبادان برگزار می‌کند.

30 قصه‌گوی برتر استان خوزستان قصه‌های خود را با موضوع عاشورا و قیام امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان در سومین ویژه‌برنامه جشنواره قصه‌گویی استانی «مرثیه‌ای برای خورشید» بازگو خواهند کرد.

این جشنواره که قرار بود 9 و 10 آذرماه برگزار شود با تأخیر هشت روزه ساعت 9 صبح 17 آذر‌ماه در سالن آمفی‌تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره سه آبادان آغاز به‌کار خواهد کرد.

برگزارکنندگان این ویژه برنامه علت تأخیر در برگزاری این رویداد فرهنگی را تقاضا و استقبال مربیان کانون و نزدیک‌تر شدن این برنامه به اربعین حسینی عنوان کردند و یادآور شدند: سومین ویژه‌برنامه قصه‌گویی استانی «مرثیه‌ای برای خورشید» با هدف انتقال اهداف و ارزش‌های قیام امام حسین (ع) و شناساندن قیام عاشورا به زبان کودکانه و در قالب قصه به نسل کودک و نوجوان و همچنین افزایش و تبادل تجربه قصه‌گویان استان برگزار می‌شود.

این جشنواره ابتدا به‌ صورت کتابخانه‌ای در سال 1389 در کانون مرکز شماره 5 اهواز کار خود را آغاز کرد. در سال 1390 با توجه به استقبال مربیان کانون مراکز اهواز و ملاثانی این برنامه به‌ صورت حوزه‌ای و در سال 1391 و 1392 این ویژه‌برنامه به‌صورت استانی به ترتیب در اهواز و آبادان برگزار شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار