تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۷۶۸۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون برنامه‌ریزی آبفای خوزستان خبر داد:
آغاز اجرای مناقصه بین‌المللی 5 تصفیه‌خانه در خوزستان
معاون برنامه‌ریزی و بهبود مدیریت آبفای خوزستان از آغاز مراحل تشریفات اداری فاینانس پنج تصفیه‌خانه جدید فاضلاب در شهرهای اندیمشک، شوش، ایذه، بهبهان و بستان خبر داد.

علیرضا قرینه امروز با اشاره به اینکه شرکت آبفای خوزستان جزء شرکت‌های پیشرو در زمینه جذب فاینانس در کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: با توجه به اخذ مجوز دولت، وزارت نیرو و آبفای کشور به‌منظور احداث پنج تصفیه‌خانه فاضلاب در استان هم‌اکنون پیگیر اخذ مجوز شورای اقتصاد و ماده 62 دولت برای انجام تشریفات اداری مناقصه به‌صورت بین‌المللی هستیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم با استفاده از تجارب قبلی در اجرای مناقصه تصفیه‌خانه‌های پنج شهر اول، در بازه زمانی کوتاه‌تری این پروسه طولانی را طی کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و بهبود مدیریت آبفای خوزستان خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه‌های فاضلاب پنج شهر دوم مجموعا با ظرفیت 160 هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیتی معادل 836 هزار نفر در سال افق طرح طراحی شده که با همکاری امور قراردادهای شرکت در حال مقدمات برگزاری مناقصه بین‌المللی برای جذب فاینانسر داخلی یا خارجی هستیم.  

قرینه، احداث این تصفیه‌خانه‌ها را اقدامی تکمیلی در زمینه بهره‌برداری بهینه از شبکه‌های فاضلاب در دست احداث استان عنوان کرد و گفت: با احداث این تصفیه‌خانه‌ها عملا 10 تصفیه‌خانه پیشرفته فاضلاب در استان به جز اهواز به شمار تصفیه‌خانه‌های موجود افزوده می‌شود که شهرهای شمال تا جنوب خوزستان را به‌منظور حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی رودخانه‌های استان به‌ویژه کارون تحت پوشش قرار خواهند داد.  

تصفیه‌خانه فاضلاب پنج شهر اول استان در شهرهای ساحلی آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر و بندرامام خمینی در حال اجرا است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار