تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۷۶۹۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه پزشکی اهواز :
پرونده‌ها و سوابق‌بیماران در اهواز الکترونیکی‌می‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با توجه به مشکلاتی که پرونده‌های کاغذی دارد وزارت بهداشت و درمان به دنبال حذف پرونده‌های کاغذی و حرکت به سمت پرونده‌ها و نسخه‌های الکترونیک است .

اسماعیل ایدنی اظهار داشت: آنچه در وزارت بهداشت سیاست گزاری شده است حرکت به سمت پرونده‌های الکترونیک سلامت ایرانیان است.

وی بیان کرد: با راه اندازی این سامانه، یک شبکه ایجاد می‌شود و این بدین صورت است که هر دارویی که پزشک در درمانگاه تجویز می‌کند بصورت آنلاین همین نسخه را داروساز در داروخانه رویت می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با توجه به مشکلاتی که پرونده‌های کاغذی دارد این وزارت به دنبال حذف پرونده‌های کاغذی و حرکت به سمت پرونده‌ها و نسخه‌های الکترونیک است.

وی درباره مشخصات این سامانه عنوان کرد: پرونده هر بیمار در سطح کشور برای پزشکان قابل دسترس است ولی این سطح دسترسی متفاوت است و کدبندی می‌شود.

ایدنی اضافه کرد: با اجرای این شبکه، بیماران از طریق کد در سراسر کشور شناسایی و مورد معالجه قرار می‌گیرند و هر پزشک به میزان خاص دسترسی به این پرونده‌ها دارد.

وی افزود: در سطح کشور پروژه پرونده الکترونیک به صورت آزمایشی در چند استان در حال اجرا است و پس از شناسایی نقاط قوت و ضعف این طرح به کل کشور تعمیم داده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: هزینه درمان برای بیماران خارجی مجزا تعرفه گزاری شده است چرا که در بخش درمان مردم ایران یارانه ویژه دریافت می‌کنند که به بیماران خارجی تعلق نمی‌گیرد و این بیماران براساس تعرفه خاص درمان می‌شوند.

وی ابراز داشت: به دنبال ساماندهی بحث توریسم سلامت در خوزستان هستیم و متأسفانه به دلیل عدم برنامه مدون جذب و ساماندهی و شناسایی این بیماران به طور مناسب انجام نشده است.

ایدنی بیان کرد: برای رفع این مشکلات به دنبال اعتباربخشی به بیمارستان‌ها هستیم که بعد بتوانیم با تعریف تعرفه‌های مناسب این گردشگران را به نحو احسنت ساماندهی کنیم.

وی توضیح داد: سامانه در حال راه اندازی است که بتوانیم بیمارانی که وارد کشور می‌شوند را شناسایی و براساس نیازهای بیمار خدمت درمانی ارائه دهیم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار