تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۷۶۹۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ميانگين مصرف داروهاي گياهي هر ايراني 25 گرم است
سرانه متوسط مصرف سالانه داروهای گیاهی هر ایرانی 25 گرم است.

مشاور رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور دیشب در نشست علمی و اجرایی توسعه گیاهان دارویی در یزد گفت: در سبد دارویی کشور سهم گیاهان دارویی برای هر خانوار ایرانی سه تا ده درصد است در حالیکه که این میزان در افق هزارو404 باید به 20 درصد افزایش یابد.
فریبرز غیبی افزود : عرصه های منابع طبیعی از ظرفیت بالایی برای تولید گیاهان دارویی برخوردار است و می تواند با محوریت و مشارکت مردم به منبع با ارزشی برای تولید ثروت و اشتغال مبدل شود.

وی گفت: فرآوری گیاهان دارویی و صنعتی ارزش افزوده بالایی دارد و توسعه صاردات و بازرگانی در این بخش درآمد قابل توجهی را نصیب دست اندرکاران آن می کند.

مشاوررییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشورافزود:طرح های توسعه گیاهان داوریی با مشارکت مردم می تواند زمینه مناسبی را برای بهبود و ارتقای اقتصاد روستایی بوجود آورد.
وی با اشاره به تصویب سند ملی گیاهان دارویی گفت:طبق این سند وزارت جهاد کشاورزی موظف است در مجموع 500 هزار هکتار را به سطح کشت گیاهان دارویی اضافه کند.

مشاور رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: این طرح از سال 94 با بیش از140 میلیارد ریال هرسال در سطح 50 هزار هکتار کار توسعه و احیای گیاهان دارویی در سطح کشور صورت خواهد گرفت.

وی افزود: ما به تولید کنندگان تضمین خرید می دهیم بطوریکه در همین راستا تفاهم نامه هایی نیز با اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی و انجمن گیاهان داوریی کشور نیز امضا شده است .

مرجع /واحد مرکزی خبر
:
:
:
آخرین اخبار