تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۷۶۹۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس سازمان حج و زیارت کشور:
2500 اتوبوس برای بازگشت زائران کربلا آماده است
رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: بر اساس آمار خروجی زائران از مرز شلمچه، دو هزار و 500 اتوبوس برای سفر بازگشت زائران کربلا در اربعین حسینی در این مرز پیش بینی شده است.

سعید اوحدی روز دوشنبه در بازدید از وضعیت تردد زائران سالار شهیدان در مرز شلمچه و نحوه خدمت رسانی به آنان، به خبرنگاران رسانه های محلی گفت: آمار دقیق زائران خارج شده از مرز با همکاری اداره گذرنامه نیروی انتظامی و گمرک اعلام می شود.

وی با تجلیل از میهمان نوازی مردم استان خوزستان به ویژه شهرستان خرمشهر در پذیرایی از زائران حرم حسینی، ادامه داد: امیدواریم سنت حسنه موکب داری تا بازگشت زائران به کشور ادامه داشته باشد.

اوحدی با بیان انجام هماهنگی های لازم برای تردد زائران از مرز شلمچه، گفت: امیدواریم زائران شرکت کننده در مراسم اربعین حسینی با کمترین معطلی از مرز خارج شده و بدون مشکل خاصی به کشور بازگردند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور، همچنین روند خدمت به زائران سالار شهیدان از مرز بین المللی شلمچه را مطلوب خواند و گفت: با همکاری طرف عراق، زائران بیش از یک ساعت در مرز معطل نمی شوند.

وی ادامه داد: کشور عراق از دو روز پیش اجازه ورود همه زائران را که روزانه حدود 15 هزار نفر تخمین زده می شود را صادر کرده و زائران می توانند بدون مشکل و با داشتن گذرنامه از مرز عبور کنند.

مرز شلمچه از پرتردد ترین مرزهای کشور برای سفر زائران عتبات عالیات است.

بر اساس آمارها، تاکنون 300 هزار زائر از این مرز به مقصد عراق و کربلا عبور کرده اند.

همچنین طی دو روز گذشته حدود چهارهزار نفر از زائران اباعبدالله حسین (ع) از عراق و مرز شلمچه وارد ایران شده اند.

بیش از 100 هزار موکب (محل استراحت) عزاداری در مسیر تردد زائران، از آنها پذیرایی می کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور به منظور نظارت بر تردد زائران حسینی به مرز شلمچه سفر کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار