تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۷۶۹۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دادستان خرمشهر خبر داد:
برگزاری جلسات آموزشی ضابطین در خرمشهر
دادستان عمومی و انقلاب خرمشهر از برگزاری جلسات آموزشی برای «ضابطین» در این شهرستان خبر داد.

علیرضا باوی امروز از برگزاری جلسات آموزشی برای ضابطین خبر داد و اظهار کرد: در راستای اجرای، تبصره یک ماده 30 قانون آئین دادرسی، که در چهارم اسفندماه سال گذشته تصویب و بیستم فروردین‌ماه سال جاری ابلاغ شده، اقدام به آموزش ضابطین در خرمشهر کرده‌ایم.

دادستان عمومی و انقلاب خرمشهر از برگزاری جلسات آموزشی در راستای اجرایی شدن این تبصره قانونی در خرمشهر خبر داد و عنوان کرد: در این راستا جلسه در 5 آذر سال جاری با حضور فرمانده نیروی انتظامی، رئیس پلیس پیشگیری خرمشهر و روسای دوایر تخصصی کوپ تابعه با موضوع آموزش ضابطین در سالن اجتماعات فرماندهی نیروی انتظامی این شهر برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین نهم آذرماه جاری نیز جلساتی با همین موضوع در اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، ویژه نیروهای گارد بندر برگزار شد.

باوی همچنین به تشریح وظایف ضابطین در قانون آئین دادرسی پرداخت و گفت: مطالعه قوانین توسط ماموران انتظامی و ضابطین خاص دادگستری و انجام صحیح تحقیقات مقدماتی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

دادستان عمومی و انقلاب خرمشهر اضافه کرد: حفظ آثار، دلایل و ادوات جرم، جلوگیری از فرار و مخفی شدن متهم، نحوه صحیح ابلاغ اوراق قضایی و انعکاس نتیجه، پایه و اساس کشف جرم و پایداری امنیت و عدالت است که تمام این موارد در این دوره‌های آموزشی مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

باوی در پایان با تاکید بر این مطلب که برگزاری دوره‌ها تنها مقدماتی برای اجرای این قانون است، خاطرنشان کرد: این قانون سال آینده اجرا می‌شود و اکنون در مرحله آماده‌سازی قرار دارد که در خرمشهر مرحله آموزش آن سپری شده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار