تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۷۷۰۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشته‌شدن 3 سرباز ترکیه در مرز سوریه
شبکه خبر 'ان.تی.وی' ترکیه گزارش داد که این حادثه ساعت سه بامداد برابر 4.30 بامداد به وقت تهران رخ داده است.

سه نفر از مرزبانان ترکیه در مرز این کشور با سوریه، بامداد امروز (سه شنبه) براثر تیراندازی خودی کشته شدند.

رسانه های ترکیه این حادثه را که در اولین ساعات بامداد امروز رخ داد به صورت تیراندازی از طرف سوریه موجب مرگ سه تن از مرزبانان شد، گزارش کردند ولی با گذشت چند ساعت از حادثه روشن شد که یکی از این سربازان به علت نامعلومی به دنبال کشتن دو تن از همرزمانش، خودکشی کرده است.

شبکه خبر 'ان.تی.وی' ترکیه گزارش داد که این حادثه ساعت سه بامداد برابر 4.30 بامداد به وقت تهران رخ داده است.

به گزارش این شبکه خبری، اولین گزارش ها حاکی از آن بود که این سربازان ترک بر اثر تیراندازی از داخل خاک سوریه کشته شده اند؛ این خبر را پیشتر 'عزت الدین کوچک' استاندار شانلی عرفا نیز تاکید کرده و گفته بود که حادثه در مرز جیلان پنار ترکیه با سوریه اتفاق افتاده است.

ان.تی.وی به نقل از منابع نظامی گزارش داد که بررسی های ماموران ژاندارمری ترکیه از محل حادثه نشان می دهد که تیراندازی از طرف سوریه نبوده و یکی از این سربازان در اثر جنون و پس از کشتن دو تن از همرزمانش، خودکشی کرده است.

این خبرگزاری در همین حال گزارش کرده که این نتیجه هنوز به طور رسمی مورد تایید قرار نگرفته است.

این درحالی است که خبرگزاری های ترکیه پیشتر با انتشار خبر کشته شدن سه سرباز ترکیه در مرز سوریه از شروع عملیات گسترده ای در نوار مرزی خبر داده بودند.

خبرگزاری دوغان نیز گزارش داده بود که تیراندازی از روستای تلعزیز سوریه به داخل خاک ترکیه صورت گرفته و موجب مرگ سه سرباز این کشور شده است.

ترکیه پیتشر اعلام کرده که با هر آتشی از داخل خاک سوریه، مقابله به مثل خواهد کرد.

تحلیل گران معتقدند که حکومت ترکیه در کنار حکومت های عربستان و قطر از حامیان گروهک های تروریستی در سوریه به حساب می آیند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار