تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۷۷۱۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور مسئولان استان خوزستان
مشکلات مدیریت بحران شهرستان ایذه بررسی شد
در نشست اعضای مدیریت بحران استان خوزستان با اعضای کارگروه بحران ایذه، مشکلات مدیریت بحران این شهرستان بررسی شد.

نشست مسئولان ستاد بحران شهرستان ایذه صبح امروز با هاشم بالدی مدیر ستاد بحران استان خوزستان در فرمانداری ایذه برگزار شد و هر کدام از دستگا‌ه‌ها به صورت‌ جداگانه به بیان مشکلات خود پرداختند.

رئیس اداره منابع طبیعی ایذه در این نشست با اشاره به بیش از 30 آتش‌سوزی در چند ماه اخیر در کوهستان‌ها و جنگل‌های این شهرستان اظهار کرد: به‌دلیل نبود سیستم اطفای‌ حریق و امکانات مناسب در این شهرستان، مجبور به کمک گرفتن از چوپانان منطقه در کوهستان مربوطه برای خاموش کردن آتش شدیم که جای تاسف دارد.

جهانگیر جهانگیری با اشاره به بیکاری قشر زیادی از جوانان این شهرستان افزود: این مشکل باعث شده برخی از جوانان و حتی کارمندان کم‌درآمد شهرستان، به قطع کردن درختان، تولید زغال و فروش در بازار روی آورند که این موضوع باعث نابودی مراتع و جنگل‌ها خواهد شد.

*مدارس و خانوارهای روستایی ایذه گاز ندارند

عضو شورای اسلامی شهر ایذه در ادامه نشست با بیان اینکه مدارس و روستاهای شهرستان به‌‌ویژه در مناطق دوردست، فاقد گاز و سیستم گرمایشی هستند، اظهار کرد: برای تولید گرما در این مناطق یا از هیزم استفاده می‌شود و یا اینکه سرما باید به نحوی تحمل شود.

ایمان داوودی با اشاره به بحران‌های ایذه و جاری شدن سیل در سطح شهر بعد از بارندگی‌های شدید خاطرنشان کرد: به‌علت شیب دره به‌سمت شهر، هلال‌احمر شهرستان که باید یاری‌رسان مردم باشد، با زیر آب رفتن دچار بحران شده است.

*بارش باران جاده‌های شهرستان را از بین برد

رئیس اداره راه و شهرسازی ایذه هم در این نشست با بیان اینکه جاری شدن سیل باعث وارد شدن خسارات جدی به آسفالت جاده‌ها شده است، افزود: جاده ایذه ـ مسجدسلیمان، سوسن ـ ایذه و جاده ترانزیتی این شهرستان که جز جاده‌های مهم کشور حساب می‌شود با خرابی فراوان مواجه بوده و نیازمند اعتبار است.

حمدالله قاسمی با اشاره به نبود دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مناسب در این اداره، خواستار پیگیری و تجهیز این ابزار شد.

*غواص نداریم

بخشدار مرکزی ایذه هم در ادامه این نشست با بیان اینکه حدود 200 کیلومتر از آب کارون از ایذه رد می‌شود به مشکلات غرق شدن در آن اشاره کرد و افزود: با این وجود به‌علت نبود غریق نجات و غرق شدن افراد زیادی در این آب، اجساد نیز بعضاً تا سه روز در زیر آب باقی مانده و توسط مردم منطقه خارج می‌شوند.

رضا حسینی با اشاره به برق ناپایدار در منطقه و فشار متغیر آن نیز خاطرنشان کرد: با توجه به این مشکل در ایذه بحران به‌وجود می‌آید و با عدم توجه، رنجش خاطر مردم ایجاد شده و دل‌سردی نسبت به اداره‌ها صورت می‌گیرد و باید توجه به این شهرستان افزایش یابد.

بخشدار دهدز هم با اشاره به انتقال خط لوله نفت خوزستان به شمالی‌ترین نقطه کشور عنوان کرد: این خط لوله که از ایذه می‌گذرد بعد از خط لوله آلاسکا، دومین خط لوله نفتی دنیا است ولی به اهالی ساکن روی آن و مشکلاتی که برای منطقه ایذه و دهدز به‌وجود می‌آورد هیچ توجهی نمی‌شود.

جمشید بندری در پایان بر لزوم ایجاد پایگاه‌های منطقه‌ای امداد و غریق نجات در اطراف رودخانه کارون در شهرستان اشاره کرد و گفت: علاوه بر غریق نجات، تشکیل پایگاه امداد و نجات کوهستانی در ایذه باید جزو برنامه‌ها قرار گیرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار