تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۷۷۱۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشکده پزشکی آبادان خبر داد:
درمان سرپایی بیش از یک هزار زائر در مرز شلمچه
رئیس مرکز مدیریت و حوادث فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان از درمان سرپایی یک هزار و 665 زائر در مرز شلمچه در دو هفته اخیر خبر داد.

شهرام مقام امروز اظهار کرد: از ابتدای استقرار نیروهای مرکز فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه به مناسبت خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی تعداد یک هزار و 665 نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

وی اضافه کرد: در همین بازه زمانی 147 نفر نیز در اتوبوس آمبولانس مستقر در مرز شلمچه بستری موقت شدند که از این تعداد 24 نفر با توجه به شرایط، به بیمارستان‌های منطقه اعزام شدند.

مقام، 14 نفر از 24 نفر منتقل شده به بیمارستان ذکر شده را مصدومان تصادفی اعلام کرد.

رئیس مرکز مدیریت و حوادث فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان خاطرنشان کرد: تیم مدیریت و حوادث فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان با در اختیار داشتن پزشک، پرستار و 12 تکنسین فوریت‌های پزشکی در مرز شلمچه حضور دارند.

وی با بیان این موضوع که 11 تیم بهداشتی درمانی در حال حاضر در مرز شلمچه مستقر شده‌اند، گفت: در کنار اتوبوس آمبولانس و آمبولانس‌های ما، پنج دستگاه آمبولانس هلال احمر نیز به زوار خدمات‌رسانی می‌کنند.

مقام ادامه داد: شهرداری تهران نیز با راه‌اندازی درمانگاهی مجهز به پزشک و پرستار و در اختیار داشتن دارو و تجهیزات در منطقه فعالیت می‌کند.

وی در پایان عنوان کرد: دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز با پنج دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرز شلمچه و البته سه دستگاه آمبولانس در جاده‌های منتهی به این مرز، در خدمت زائران اربعین است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار