تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۷۷۱۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ایذه:
کار عمرانی در ایذه 3 سال متوقف مانده است
فرماندار ایذه گفت: 3 سال در ایذه هیچ‌گونه کار عمرانی صورت نگرفته و این شهر در سکوت نداشته‌های خود است.

صبح امروز جلسه بررسی مشکلات ستاد بحران این شهرستان با حضور هاشم بالدی مدیرکل بحران استان خوزستان در سالن شهدای فرمانداری ایذه تشکیل شد.

فرماندار ایذه در ابتدا اظهار کرد: این شهرستان به‌ دلیل شرایط جغرافیایی و منطقه‌ای خاص نسبت به سایر نقاط استان، درگیر مشکلاتی چون سیل و زلزله است.

جهانبخش قلاوند با بیان اینکه متاسفانه هیچ طرح مدیریتی برای ستاد بحران شهرستان تدوین نشده است افزود: بیشتر طرح‌های صورت گرفته به صورت ایده‌های شخصی، تجربی و غیرعلمی بوده و به همین دلیل هیچ‌گاه در زمینه مدیریت بحران در این منطقه پیشرفتی وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه تالاب‌ها و مراتع شهرستان توسط برخی افراد سودجو به آتش کشیده و از بین می‌رود و توجهی به این مسئله نمی‌شود، تصریح کرد: متاسفانه حرف‌ها فراوان و عمل‌ها کم است و در این زمینه مرکز استان هیچ‌گونه عکس‌العمل خاصی نشان نمی‌دهد.

فرماندار ایذه تصریح کرد: مشکلات این شهرستان به هیچ‌وجه برای مسئولان استانی امری مهم نبوده و فاقد اهمیت بود.

قلاوند با اشاره به ساخت کانال در بالای شهر ایذه و نیمه‌کاره رها شدن آن به حال خود و رها شدن آب حاصل از بارندگی در این کانال، خیابان‌ها و محلات ایذه خاطرنشان کرد: نه تنها ساخت این کانال یک خدمت نبود، بلکه یک خیانت به شهروندان بوده است.

عالی‌ترین نماینده دولت در ایذه با بیان اینکه صاعقه در این شهرستان چندین نفر را به کام مرگ کشاند افزود: این موضوع هیچ‌گاه برای استان معنا و اهمیتی نداشته و علاوه بر اعلام‌های صورت گرفته، حتی برای دیه این افراد اقدامی صورت نگرفت.

وی با ابراز این مسئله که آب زندگی مردم را برد و نباید جان، مال و زندگی مردم شهرستان را به شوخی گرفت تاکید کرد: چرا اعتبارات شهرستان کم شد و چرا آیتم‌های تعریف شده در ستاد بحران استان عملی نشده است؟

قلاوند با بیان اینکه بحران‌های شهرستان زیاد هستند خاطرنشان کرد: برف و باران باعث ایجاد بحران در شهرستان می‌شود و به این موضوع اهمیت داده نشده زیرا کمترین و پیش‌پا افتاده‌ترین مشکلات در ایذه باعث بروز بحران می‌شود.

فرماندار ایذه بیان کرد: چرا برق شهرستان ایذه نباید ایستگاه کافی داشته باشد و کل شهرستان باید با یک شبکه مدیریت شود؟

وی با اشاره به اینکه مدیران استانی به مشکلات ایذه اهمیتی نداده‌اند، ادامه داد: به‌ علت نبود بودجه و اعتبار، سه‌ سال در ایذه هیچ‌گونه کار عمرانی صورت نگرفته و این شهر در سکوت نداشته‌های خود است.

قلاوند با اشاره به جنگل‌ها و طبیعت بکر گردشگری شهرستان، از عدم توجه به این بخش هم ابراز گلایه کرد و گفت: قسمت‌های پائین‌دست شهر، جنگل‌ها، تالاب‌های شهرستان و... دچار مشکلات فراوان بوده و نیازمند توجه جدی است.

مدیر ستاد بحران ایذه، حوادث به‌ وجود آمده را یک تلنگر دانست و گفت: باز هم باران خواهد بارید اما توجهات به این شهرستان باید بیشتر شده و حساسیت‌ها نسبت به آن بالا رود.

فرماندار ایذه با اشاره به ساکن شدن چندین هزار نفر در شهرستان روی خط لوله نفت و خطراتی که هر روز این مردم را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: بعد از آب‌گیری سد و نیروگاه کارون 3 در این شهرستان، تعداد زیادی از خانواده‌ها مجبور به کوچ اجباری شده و در محلات حاشیه‌ای شهر، از جمله روی خط لوله نفت ساکن شده‌اند و این یک خطر بزرگ برای زندگی آنها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه چرا باید پس از وقوع حادثه مشکلات پیگیری شوند افزود: این شهرستان در بحث کشاورزی، زنبورداری، دام‌داری، جنگل و... حرف نخست در استان را می‌زند ولی با بی‌توجهی‌های صورت گرفته، هیچ اعتباری به این شهرستان تخصیص داده نمی‌شود.

قلاوند افزود: ما مسئولان، شرعا وظیفه پیگیری مشکلات مردم را داریم و باید آنها را بازگو و رفع کنیم.

عالی‌ترین نماینده دولت در ایذه، توجه مسئولان استانی به شهرستان ایذه را جزئی دانست و خاطرنشان کرد: برای ایذه بودجه عمرانی تخصیص داده نمی‌شود و این عامل باعث عدم پیشرفت این شهر می‌شود.

رئیس ستاد بحران ایذه با بیان اینکه به‌ علت نبود امکانات و تجهیزات مورد نیاز در شهرستان به‌ هنگام رخ‌ دادن سیلاب، مدیریت جدی نداریم، افزود: با دلسوزی و کمک‌های شخصی از سوی مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان، سیل را پشت‌سر گذاشته‌ایم.

قلاوند در پایان خاطرنشان کرد: ملاک صحبت‌ها فقط سیلاب نیست و از گذشته تا به امروز توجه به شهرستان ایذه ضعیف بوده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار