تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۷۷۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زیتون از سکته قلبی پیشگیری می ‌کند
مصرف روزانه زیتون از امراض قلبی و سرطان پیشگیری می‌کند؛ روغن زیتون حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که باعث کاهش کلسترول می ‌شود و حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان است که از سرطان‌های سینه و کولون جلوگیری می‌ کند.

روغن زیتون مخلوطی از ۶۵ تا ۸۰ درصد اولیئک اسید، لینولئیک اسید و پالمیتیک اسید است.

روغن زیتون، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد که این امر به دلیل وجود چربی‌ های اشباع نشده در این روغن است و برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی، بهتر است که به جای چربی‌های اشباع شده، از روغن زیتون استفاده شود تا میزان مصرف کالری روزانه از حد لازم بیشتر نباشد.

مصرف روزانه زیتون از امراض قلبی و سرطان جلوگیری می‌کند. روغن زیتون حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که باعث کاهش کلسترول بوده، نرم کننده، صفرابُر و حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان است همچنین از سرطان سینه و سرطان کولون جلوگیری می‌ کند.

میترا زراتی کارشناس ارشد تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار می گويد: روغن زیتون یکی از روغن‌هایی است که بر پایه گیاهی و سرشار از ویتامین e بوده و یکی از مهمترین آنتی ‌اکسیدان‌هاست همچنین سرشار از امگا ۳ است که همراه با اولئو کانتل موجود در روغن زیتون می‌تواند دردهای مفاصل را کاهش دهد.

این کارشناس ارشد تغذیه اضافه می‌ کند: اخیراً یک ماده ضد التهاب به نام «اولئو کانتل» در روغن زیتون یافت شده است که می‌تواند برای افرادی که مبتلا به التهاب مفاصل و آریت روماتوئید هستند، مفید باشد. مصرف روغن زیتون موجب کاهش بروز سرطان سینه در زنان می ‌شود و آنها می‌توانند از این روغن در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

سید علی ابوالحبیب متخصص داخلی در گفت‌و‌گو با  فارس اظهار می‌گويد: زیتون به خاطر داشتن مواد مفید مانند اسید لینولئیک و لینولنیک، امگا ۳ و امگا ۶ موجب می‌‌شود تا دیواره روده‌ها پاکسازی شود و مانع از رسوب آهن موجود در غذا در دیواره روده‌ها شود.

به گفته وی، زیتون به خاطر داشتن اسیدهای لینولئیک و لینولنیک، امگا ۳ و امگا ۶ جداره دیواره عروق خونی را تمیز کرده و از رسوب چربی‌های خطرناک، مانند ldl موجود در خون که باعث آترواسکلروز شدن دیواره عروق می ‌شود، جلوگیری می ‌کند که همین امر به نوبه خود موجب کارکرد ایده‌آل قلب شده و از بروز سکته جلوگیری می ‌کند.
برچسب ها: زیتون ، سکته قلبی
:
:
:
آخرین اخبار