تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۷۷۲۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اظهارات مربیان پس از روز پایانی هفته هفدهم
از کناره‌گیری استیلی از راه‌آهن تا زجری که قلعه‌نویی کشید!
هفته هفدهم لیگ برتر در روز پایانی با انجام 5 دیدار برگزار شد که در مهمترین بازی تیم فوتبال پرسپولیس در تهران و با اشتباهات بنگر و مکانی بازی را با نتیجه 2 بر یک به میهمان خود فولاد واگذار کرد
در روز پایانی هفته هفدهم لیگ برتر مربیان تیم‌ها اظهار نظرهای مختلفی درمورد بازی‌ها داشتند.

هفته هفدهم لیگ برتر در روز پایانی با انجام 5 دیدار برگزار شد که در مهمترین بازی تیم فوتبال پرسپولیس در تهران و با اشتباهات بنگر و مکانی بازی را با نتیجه 2 بر یک به میهمان خود فولاد واگذار کرد.

در پایان این دیدارها سرمربیان تیم ها درخصوص بازی به خبرنگاران و رسانه ها پاسخ دادند:

پرسپولیس 1 - فولاد 2


سرمربی فولاد: گل اول ما هدیه خدا بود

دراگان اسکوچیچ پس از پیروزی 2 بر یک فولاد مقابل پرسپولیس در نشست خبری گفت: قبل از هرچیزی به تیم خودم تبریک می‌گویم و مستحق برد بودیم. در حال حاضر خیلی بهتر از پرسپولیس هستیم. به هواداران‌مان هم تبریک می‌گویم که مشکلات‌مان را درک کردند و یک تیم حقیقی می‌تواند از این مشکلات سالم بیرون بیاید.

وی ادامه داد: گل اول هدیه خداوند به تیم ما برای این شش ماه بود که با مشکلاتی روبه رو بودیم و بعد از آن دو سه موقعیت گل داشتیم که می‌توانستیم در همان نیمه اول بازی را به نفع خودمان تمام کنیم و تنها نگرانی ما ضربات ایستگاهی پرسپولیس بود.

وی در مورد شرایط فولاد خوزستان، گفت: در نیم فصل اول هفت بازیکن ثابت خود را از دست دادیم و تصور می‌کردید که سروش رفیعی، بختیار رحمانی، آرش افشین و شهاب کرمی برای ما بازی نکنند؟  من به هر حال به نظر‌ها احترام می‌گذارم.

اسکوچیچ در مورد سروش سعیدی که گفته شده این بازیکن محروم است، گفت: ما تابع مقررات فدراسیون هستیم. این بازیکن اول منع بازی داشت اما بعد مجوز بازی‌اش صادر شد. به هر حال مسئولان لطف کردند و یک ساعت قبل از بازی با تراکتورسازی در هفته گذشته مجوزش صادر شد اما من از او در آن بازی استفاده نکردم زیرا ما حرفه‌ای هستیم.

سرمربی فولاد در مورد تعطیلی 50 روزه لیگ، گفت: امیدوارم از فرصت تعطیلی 50 روزه استفاده کنیم و تیم را یکدست کنیم و تاثیرات تعطیلی را بعد از این 50 روز باید ببینیم.

وی در مورد اینکه چقدر اشتباه‌های دروازه‌بان پرسپولیس به برد فولاد کمک کرد، گفت: دلایل مختلفی برای این مساله هست یکی اینکه پرسپولیسی‌ها زیر فشار نتایج هفته‌های گذشته هستند و یکی دیگر اینکه زیر فشار تیم ما باشد که دروازه‌بان مرتکب اشتباه شد. اما نمی‌توان دلیل قطعی برای آن بیان کرد.

فولاد و قرعه‌کشی لیگ قهرمانان و معرفی شدن حریفان تیمش در آسیا گفت: به خاطر بازی مهم با پرسپولیس اجازه ندادم از ارکان باشگاه کسی در این مورد صحبت کند.

سرمربی پرسپولیس: حرفی برای گفتن در آسیا نداریم

حمید درخشان بعد از شکست 2 بر یک پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان در نشست خبری گفت: آنهایی که در ورزشگاه بودند بازی را دیدند. با بضاعتی که داشتیم توانستیم بازی خوبی انجام بدهیم اما بازهم مرتکب اشتباه‌های فردی شدیم و روی این اشتباه‌ها بازی را واگذار کردیم. وی ادامه داد: اشتباه‌هایی فردی که از نظر روحی و روانی بر روی تیم اثر زیادی داشت.

وی در مورد نیم فصل دوم عنوان کرد: امیدوارم در فصل دوم بتوانیم بازیکنان خوبی را جذب کنیم و مشکلات مدیریتی که در باشگاه است برطرف شود تا بتوانیم با آرامش بیشتری تصمیم بگیریم.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه تعطیلات 50 روزه نیم‌فصل چقدر به شما کمک می‌کند گفت: زمان خوبی در اختیار داریم، اولویت ما این است که بازیکنان خوبی را جذب کنیم و تیم خود را از لحاظ بدنی به شرایط خوبی برسانیم.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا بازیکنان شما از دقیقه 65 به بعد وقتی که کی‌روش ورزشگاه را ترک می‌کند در زمین راه می‌روند گفت: تنها چیزی که باید بگویم این است که بازیکنان ما کم‌کاری نمی‌کنند و خستگی روحی و روانی باعث می‌شود که از جریان مسابقه دور شوند. ما با بضاعتی که داریم و شرایط‌مان همین است که در بین دو نیمه هم جعفرپور از ناحیه کمر  مصدوم شد و بالاجبار او را تعویض کردیم. محمد نوری هم نمی‌توانست ادامه دهد از او خواهش کردم بازی کند واقعاً دستمان بسته است.

درخشان عنوان کرد: تیم ما گل بدی خورد اما باز هم توانست به بازی برگردد وقتی گل دوم را روی اشتباه فردی خوردیم شرایطمان به کلی تغییر کرد. بازیکنانمان کم‌کاری نمی‌کنند اما اشتباهات بچه‌گانه فوتبالی باعث می‌شود که بازی را از دست بدهیم.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که شرایط تیم را برای لیگ قهرمانان آسیا چطور می‌بینید، گفت: قطعاً اگر می‌خواهیم در آسیا نتیجه بگیریم باید بازیکنان خوبی را بگیریم، قطعاً حرفی برای گفتن در آسیا نداریم و اگر نتوانیم شرایطمان را تغییر دهیم کار از پیش نخواهیم برد.

تراکتورسازی 2 - ذوب آهن 1

سرمربی ذوب‌آهن: داور تحت تاثیر تراکتوری‌ها بود
 

گل محمدی با اخراج بازیکنش و دادن پنالتی نتیجه را واگذار کرد و رکورد شکست ناپذیری اش در بازی های گذشته شکست.او در کنفرانس پاسخگوی خبرنگاران بود:

تراکتوری ها سر داور ریختند

نیمه اول خوب و ما بازی را در اختیار داشتیم و بعد از گلی که خوردیم توانستیم جبران کنیم. داوری تاثیر زیادی در نتیجه بازی داشتیم و عوامل تراکتورسازی بین دو نیمه روی سر داور ریختند و آقای خورشیدی تحت تاثیر این مسائل قرار گرفت و علیه ما سوت زد. در صحنه پنالتی هم بازیکن می گوید تمارض بود اما پنالتی گرفتند. جسارت ما در نیمه دوم کم شد و بازی را با اشتباهات داور واگذار کردیم.

گل اول تراکتور درست نبود

گل اول تراکتورسازی درست نبود و توپ بیرون رفت اما داور کرنر اعلام کرد.داور باید اوت می گرفت چون توپ را دروازه بان گرفت و کرنر شد.

فوتبال برای تماشاگران بود

فوتبال برای تماشاگران است و اگر این محرومیت بازنگه دارنده نباشد فایده ای برای فوتبال ما ندارد. اگر تماشاگران بودند بهتر بود چون تراکتوری ها خودشان شلوغ کردند.

باخت را توجیه نمی کنم


ما نیمه دوم جسارت مان کم بود اما آنها فشار زیادی آوردند و داوری هم تاثیر گذار بود چون سوت های اشتباهی زد.من نمی خواهم این باخت را توجیه کنم.

مربی تراکتور: ذوب‌آهن موقعيت نداشت
رحیم زاده دستیار خطیبی در کنفرانس خیلی کوتاه گفت: این بازی برای ما خیلی خوب بود و چند بازی نفرات اصلی مان را نداشتیم و این بازی با برنامه ریزی ویژه انجام شد. ذوب آهن را کاملا را آنالیز کرده بودیم. این تیم 3 طراح خوب داشتند و با خط حمله خوبی بازی کردند. فضاهای خط دفاعی را بستیم و در بازی هم آنها موقعیت خطرناکی نداشتند. آنها بهتر از بازی های قبل شان عمل نکردند.

پدیده 1 - نفت مسجدسلیمان 1

سرمربی نفت مسجد سلیمان: از منصوریان کمک خواستیم

بهروز مکوندی بعد از این بازی از بازیکنانش ابراز رضایت کرد و در کنفرانس مطبوعاتی پاسخگوی خبرنگاران بود: با علیرضا منصوریان صحبت کرده ایم که اگر بازیکنی را لازم ندارد به باشگاه ما بدهد.

بازی خوب و جان داری بود، نیمه اول بهتر از نیمه دوم کار کردیم، اما پدیده ای ها به لحاظ فیزیکی از ما برتری داشتند. قابل پیش بینی بود که آنها در نیمه دوم بیشتر فشار بیاورند. بازیکنان پدیده از جناحین توپهای زیادی بروی دروازه ما ارسال کردند و خدا را شکر میکنم که گلی دریافت نکردیم، فقط در یک لحظه غفلت کردیم و یک گل خوردیم. اما خیلی سریع از نقطه ای که احساس می کردیم ضعف دارند به گل رسیدیم و نتیجه را تساوی کردیم.

او در خصوص بازی در نیمه دوم گفت: بجز نیمه دوم که آنها برتری محسوسی نسبت به ما داشتند، اما در بازی خوبی بود، این که انها هجومی تر بازی کنند، طبیعی بود، در ورزشگاه اختصاصی شان بازی میکردند. در کل از تک امتیازی که کسب کردیم راضی هستیم.


سرمربی پدیده: 2 بازیکن بزرگ جذب می کنیم


با دو بازیکن بزرگ مشکلات حل می شود

این که در چند هفته اخیر نتوانسته ایم نتایج خوبی بگیریم، مساله خیلی عمیقی نیست، با اضافه کردن دو بازیکن بزرگ جدید این مساله را حل خواهیم کرد.

در نیمه اول لیاقت برد نداشتیم

بعد از بازگشت دو دفاع وسط مان که در جام حذفی نبودند، توقع کسب نتیجه بهتری داشتیم که این اتفاق نیفتاد. چهل و پنج دقیقه نیمه اول را کاملا از دست دادیم، ما لیاقت برد را نداشتیم، باید تبریک گفت به تیم نفت که خوب دفاع کرد و موفق به کسب یک امتیاز شد.

بازیکن خوب نباشد تعویضش می کنم

بازیکنی که خوب بازی نکند تعویض می شود، فرقی نمی کند که دقیقه 15 باشد یا 60، من از نسیم اف راضی نبودم و او را تعویض کردم.

شانس صد در صد گلزنی نداشتیم

در این بازی شانس صد در صد نداشتیم و وقتی که از برد صحبت می کنیم باید موقعیت خوب خلق کنیم که ما موفق به انجام این کار نبودیم. فاصله ما آنقدری نیست که نگران باشیم، هنوز چیزی را از دست نداده ایم. من به جدول نگاه دراماتیک ندارم و نگاه جدی به جدول دارم.

فشار زیادی را تحمل کردیم

یکی از بازیکنان به من بعد از بازی گفت ما خیلی خسته ایم، این خستگی برای فشار زیاد است بازیکنان حق دارند بعد از این همه بازی های زیاد خسته باشند.

راه آهن صفر - نفت تهران 1

سرمربی نفت تهران: خوب موقعی گل زدیم


راه آهن با استرس بازی می کرد

تیم ما برای این بازی خیلی خسته بود اما با وجود این مشکلات در جریان بازی مالکیت بازی را در اختیار داشتیم و با یک ضربه حرفه ای گل زدیم. در بهترین دقیقه به گل رسیدیم. خط دفاعی راه آهن خیلی خوب عمل کرد. ما هم تمرین کرده بودیم و توانستیم در دقیقه 91 که تیم حریف با استرس بازی می کرد به آنها گل بزنیم.

از جوانی حریف استفاده کردیم

تیم حریف جوان بود و ما از جوانی شان استفاده کردیم.ما برنامه هایمان را درست اجرا کردیم. این برد در بهترین زمان برای ما رقم خورد. اگر بازیکنان برنامه های ما را انجام نمی دادند، نمی توانستیم در نقطه ای که الان در آن هستیم، قرار بگیریم. فاصله ها در جدول بسیار کم است.

آرزویم حضور تیم ملی در فینال آسیاست

آرزویم این است که تیم ملی مان به فینال برسد و ما در پنجاه و دومین روز بعد از تعطیلات دوباره به لیگ برگردیم. این یعنی اینکه تیم ملی مان به فینال رسیده و قطعا در آن روزها همه مردم خوشحال هستند.

حریفان آسیایی را زیر نظر می گیریم

بعد از قرعه کشی متوجه شدیم باید با برنده نماینده عمان و قطر در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا بازی کنیم. از همین حالا هر 2 حریف را زیر نظر می گیریم تا با برنامه ریزی دقیق به دیدار پلی آف رفته و سپس به امید خدا به مرحله گروهی صعود کنیم.

از کادر پزشکی تشکر می کنم

تیم ما در دقیقه 91 به گل می رسید، نشان دهنده عملکرد خوب کادر پزشکی و بدنسازی تیم نفت است که از این طریق از تک تک آنها تشکر می کنم و باید این برد را حاصل تلاش تمام گروه مربیگری تیم نفت دانست.


سرمربی راه آهن: به خاطر برادر سیاسی راه آهن را به ما واگذار نمی‌کنند


حمید استیلی بعد از شکست یک بر صفر تیمش مقابل نفت تهران در کنفرانس خبری اعلام کرد که قوه قضائیه و دادستانی کشور تیم راه‌آهن را به او و همکارانش واگذار نکرده و این باشگاه را پس می‌گیرد.

سرمربی راه‌آهن در جمع خبرنگاران گفت: در این چند ماه واقعا مشکلات زیادی را تجربه کردیم، مشکلات تا حدی بود که حتی ما را از فکر کردن به مسائل فنی نیز باز می‌داشت. روز گذشته بعد از 5 ماه مسئولان به من گفتند نمی‌توانیم باشگاه را به شما واگذار کنیم و حالا سرنوشت راه‌آهن که در 5 ماه اخیر 6 بازیکن به تیم امید معرفی کرده است، معلوم نیست.

استیلی عنوان کرد: دو هفته مانده به شروع مسابقات لیگ با اصرار دوستان به دادستانی و قوه قضائیه رفتم و قرار شد این باشگاه را 8 میلیارد تومان به ما واگذار کنند. بعد از آن دو بار مزایده برگزار کردند ولی کسی به میدان نیامد. سپس به ما گفتند ارزش این باشگاه 10 میلیارد تومان است. من هم با اعتمادی که به قوه قضائیه داشتم و به احترام کلام‌الله مجید که روبروی قاضی بود 2 میلیارد تومان پیش پرداخت کردم و در این مدت نیز حدود 4-5 میلیارد تومان هزینه کردم.

وی ادامه داد: همه این کارها را به عشق جوان‌هایی انجام دادم که می‌خواستند به جایی برسند. هر روز در باشگاه 2 میلیون هزینه داریم. تیم‌های مختلف در رده‌های سنی و یک تیم در فوتسال بانوان داریم که سرنوشت تمام این تیم‌ها نامعلوم است. من این موارد را تا الان مطرح نکردم چون می‌خواستم در این بازی نیز بچه‌هایم خوب بازی کنند اما از همین امروز کناره‌گیری‌ام را اعلام می‌کنم.

استیلی با گلایه از اینکه مسئولان اجازه نمی‌دهند بخش‌های خصوصی وارد فوتبال ایران شوند، گفت: این مردم هستند که می‌توانند سرنوشت هر چیزی را مشخص کنند. یادمان نرود که در زمان جنگ امام خمینی (ره) فرمود مردم باید وارد میدان شوند و همین مردم بودند که کشور را حفظ کردند. در شرایطی حرف از خصوصی‌سازی می‌زنیم که هر فردی وارد فوتبال می‌شود و سرمایه‌اش را در این رشته می‌آورد مستقیما سر از زندان اوین می‌آورد. می‌خواهم با مردم شفاف باشم. به من گفتند چون برادر سیاسی پشت پرده تیم راه‌آهن است و شما را حمایت می‌کند این تیم را به شما نمی‌دهیم.

سرمربی راه‌آهن اظهار داشت: هر کسی می‌آید سریع می‌گویند این بودجه را از کجا آوردی و او را به زندان می‌اندازند. در این شرایط چه کسی جرأت می‌کند بیاید و پولش را در این رشته هزینه کند؟ فضا باید فراهم شود. شرایط سختی است و ما به جای آنکه از تیم‌های خصوصی حمایت کنیم چوب لای چرخ‌ آنها می‌گذاریم. من حاضرم دو دستی تیم را تقدیم کنم. من مفت و مجانی کار کردم تا به این جوان‌ها کمکی کنم. می‌خواستند این تیم را به شهرستان بفرستند و ما این تیم نجات دادیم و این است گناه ما. حالا هم من دو دستی این باشگاه را تقدیم می‌کنم.

استقلال خوزستان 4 - استقلال 4

سرمربی استقلال خوزستان: بزرگی‌مان را ثابت کریم


عبدالله ویسی پس از تساوی 4 بر 4 تیمش مقابل استقلال تهران گفت: بازی با نشاط و جانداری را شاهد بودیم و چه بینندگان تلویزیونی و چه تماشاگران داخل ورزشگاه از دیدن این بازی لذت بردند. ما این امتیاز را داشتیم که از نتایج سایر تیم‌ها باخبر بودیم اما حیف که این بازی خوب و پرگل برنده نداشت.

وی در مورد برنامه‌های آماده‌سازی نیم‌فصل استقلال خوزستان خاطرنشان کرد: مانند سایر تیم‌ها تمرینات خود را در تعطیلات برگزار می‌کنیم، ابتدا در اهواز تمرین و سپس اردوی خود را در جزیره کیش برگزار خواهیم کرد و مانند سایر تیم‌ها آماده می‌شویم. باید منتظر بمانیم تا وضعیت تیم ملی مشخص شود و بعد از آن بازی‌های لیگ برتر را برگزار کنیم.

سرمربی استقلال خوزستان درباره عملکرد دروازه‌بان این تیم گفت: امروز روز خوب پرویز کریمی نبود و اگر او روز خوبش را پشت سر می‌گذاشت ما برنده مسابقه می‌شدیم.

ویسی ادامه داد: وقتی مقابل تیم بزرگی چون استقلال دو بار عقب می‌افتیم و باز نتیجه را جبران می‌کنیم این نشان‌دهنده توانایی و بزرگی تیم ما است. می‌دانستیم بازی آسانی نداریم و  مصاف با استقلال همیشه دشوار است. در هر صورت توانستیم به تساوی دست پیدا کنیم. تیم ما در این دیدار توانایی خوبی در گلزنی از خود نشان داد.

وی درباره داوری مسابقه یادآور شد: داور مشکل خاصی نداشت و از نظر من عملکردش خیلی خوب بود.

سرمربی استقلال خوزستان درباره جذب بازیکن جدید در این تیم گفت: یکی دو بازیکن از جمله در پست دفاع راست، جذب خواهیم کرد.

سرمربی استقلال: همه لذت بردند، ما زجر کشیدیم

امیر قلعه‌نویی پس از تساوی 4 بر 4 مقابل استقلال خوزستان با تاخیر نیم ساعته در نشست خبری  حاضر شد و  گفت: فقط در خصوص این بازی یک چیز می‌گویم همه لذت بردند ما زجر کشیدیم. تعجب می‌کنم و خنده‌دار است که مبتدی گل خوردیم.

سرمربی استقلال در پاسخ به مشکل دروازه‌بانی استقلال گفت: اصلا اینگونه نیست و روی گل‌هایی که خوردیم اصلا فروزان مقصر نبود.

وی در مورد دلیل تاخیرش در نشست  و اینکه تعدادی از خبرنگاران به نشانه قهر سالن کنفرانس را ترک کردند، گفت: در حال خواندن نماز بودم و قرار شد اول عبدالله ویسی بیاید و بعد من به نشست بیایم. روز گذشته ما 15 دقیقه اینجا معطل بودیم و خبرنگاری اینجا نبود. مگر ما دیروز قهر کردیم؟ حتی به دوستان پیشکسوت اهوازی هم سر زدیم پس ما هم باید دیروز قهر می‌کردیم.

سرمربی استقلال در مورد اینکه حاشیه‌های تیمش تمام شده، گفت: به بازی قشنگ امتیاز نمی‌دهند و همه لذت بردند و من زجر کشیدم فقط به خانواده بزرگ استقلال تبریک می‌گویم. از بازی راضی هستم، اما از نتیجه اصلا راضی نیستم.
:
:
:
آخرین اخبار