تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۷۷۲۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان:
180 تشکل مردم نهاد در خوزستان به ثبت رسید
معاون سیاسی ، اجتماعی استاندار خوزستان تعداد تقاضاهای وارده برای تشکیل و ثبت تشکل های مردم نهاد در این استان را تاکنون 180 مورد عنوان کرد و گفت: بیشتر این تشکل ها مراحل قانونی را طی کرده و به ثبت رسیده است.

فرج ا... خبیر روز پنجشنبه با بیان اینکه پیش بینی می شود تعداد تشکل های مردم نهاد در خوزستان تا پایان امسال به 300 مورد افزایش یابد افزود:این تشکل ها در زمینه های مختلف فعالیت داشته و نقش مهمی در فرهنگ سازی و جلب مشارکت مردم برای حضور در برنامه های اجتماعی ، فرهنگی و زیست محیطی ایفا می کنند.

وی گفت: با توجه به رویکرد دولت مبنی بر بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در زمینه های مختلف، لذا افراد متقاضی برای تشکیل گروه های مردم نهاد برای طی مراحل قانونی ثبت راهنمایی شده و آموزش لازم به آنان ارایه می شود.

معاون سیاسی ، اجتماعی استاندار خوزستان، تسریع در ثبت تشکل های مردم نهاد و ثبت آنها را اقدامی در راستای حمایت از سمن ها در این استان برشمرد و افزود:توانمند سازی گروه های مردمی و افزایش مشارکت آنها در زمینه های مختلف مستلزم آموزش بوده تا بتوانند زمینه مشارکت هر چه بیشتر مردم را در برنامه های مورد علاقه فراهم کنند.

خبیر، فراهم کردن زمینه آموزش گروه های مردم نهاد و فعالیت آنها را از جمله اقدامات برنامه ریزی شده توسط اداره کل امور اجتماعی ، فرهنگی استانداری خوزستان عنوان کرد و گفت:به دستگاه های اجرایی نیز تاکید شده زمینه فعالیت تشکل های مردمی را در کنار خود و در جهت اهداف سازمانی فراهم کنند.

وی با بیان اینکه تفاوتی از لحاظ نوع فعالیت بین سازمان های مردم نهاد وجود ندارد اظهارکرد: تشکل های مردم نهاد از ظرفیت بسیار بالایی در زمینه های مختلف برخوردار بوده، که می توانند دستگاه های اجرایی را در رسیدن به اهداف یاری کنند.

وی گفت:فعالیت تشکل های سیاسی، جمعیت ها و احزاب در چارچوب قانون و با کسب مجوز لازم بدون مانع بوده و مجوز لازم برای تجمع، نشست و جلسه برای آنان صادر می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار