تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۷۷۳۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ناطقي:
بيش از 70 زائر از مرز چزابه به کشور بازگشتند
فرماندار دشت آزادگان از بازگشت بيش از 70 زائر مراسم اربعین حسینی از مرز چزابه به کشور تاكنون خبر داد.

عبدالرحيم ناطقي اظهار كرد: كار بازگشت زوار به خوبي در حال انجام است. در مدت سه روز اخير زائران كربلا شروع به بازگشت كرده و تاكنون(صبح امروز) بيش از 70 هزار زائر از طريق مرز چزابه به كشور برگشته اند.

وي افزود: با توجه به اينكه روز گذشته مراسم اربعين حسيني با تجمع ميليوني زائران برگزار شده پيش بيني ما براي امروز تا سه روز آينده اين است كه روند بازگشت زائران به كشور شدت مي گيرد.

فرماندار دشت آزادگان تصريح كرد: تمامي امكانات امدادي، درماني، خدماتي و حتي پذيرايي از زائران در مرز چذابه پيش بيني شده و زائران مي توانند با آرامش خاطر از مرز عبور كنند.

ناطقي با اشاره به اينكه سال گذشته تنها 110 هزار نفر از مرز چذابه عبور كردند، عنوان كرد: امسال طبق آخرين آمار حدود 300 هزار زائر از مرز چزابه به مقصد كربلاي معلا عبور كرده اند. اين پيشرفت بسيار خوب به دليل مسائل رفاهي و امدادي، برداشتن بسياري از محدوديت ها از جمله ويزايي كه بايد از قبل گرفته مي شد و همچنين همكاري كشور عراق براي برداشتن محدوديت پذيرش زوار شاهد بوده است.

وي بيان كرد: تمامي زائران همانگونه كه با كمك مسئولان و همت نهادهاي مختلف به خوبي به كربلا رفتند همانطور هم به راحتي و با آرامش به دليل تمهيدات خوبي كه پيش بيني شده به كشور بر مي گردند.

فرماندار دشت آزادگان در پايان گفت: از همه مسئولان به ويژه سازمان حج و زيارت، شهرداري هاي تهران و اهواز، يگان ويژه نيروي انتظامي، مرزباني، ارتش و هلال احمر كه براي آرام كردن مرز، تامين امنيت و سهولت تردد زائران تلاش و همكاري كردند تشكر مي كنم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار