تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۷۷۳۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مه غلیظ شهرهای جنوبی خوزستان را فرا گرفت
برای سومین روز متوالی مه غلیظ صبحگاهی که از جمعه، آبادان و دیگر شهرهای جنوبی خوزستان را فرا گرفته دید افقی را در آبادان به 100 متر کاهش داد.

مه غلیظ تردد وسایل نقلیه را در محورهای آبادان به ماهشهر، خرمشهر، اروندکنار و دیگر مناطق و جاده های روستایی با مشکل روبه رو کرد و خودروها به دلیل کاهش شعاع دید با چراغ روشن در شهر و جاده تردد کردند.

صیادان شهرهای جنوبی خوزستان نیز مانند روزهای گذشته به دلیل کاهش دید افقی به دریا نرفته و در بندرگاه ها لنگر انداختند.

برخی از شناورهای صیادی و باری که از چند روز پیش در دریا بسر می برند نیز در دهانه اروندرود لنگر انداخته و منتظر بهبود شرایط جوی شدند.

به دلیل مه غلیظ، برق برخی مناطق شهری و روستایی آبادان قطع شد.

پلیس راهور در جنوب خوزستان در اطلاعیه ای از رانندگان وسایل نقلیه خواست با توجه به لغزندگی جاده و کاهش شدید دید افقی برای جلوگیری از هرگونه حادثه با احتیاط بیشتر رانندگی کنند.

رییس اداره هواشناسی آبادان یکشنبه اظهارکرد: به دلیل غلظت مه، مقدار رطوبت هوای شهر آبادان نیز 100 درصد است که با گرم شدن تدریجی هوا در ساعات میانی روز از غلظت مه کاسته می شود.

ˈسعید ابراهیمیان دمای هوای آبادان در 24 ساعت گذشته را 27 درجه سانتی گراد اعلام کرد و افزود:دمای هوای آبادان در پیش از ظهر یکشنبه، 14 درجه سانتیگراد است که نسبت به دیروز دو درجه کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: برای روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری در آبادان ، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق، و وزش باد پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی آبادان سرعت باد را 15 تا 30 کیلومتر در ساعت عنوان کرد و افزود: انتظار می رود از اواخر وقت امروز مه غلیظ که منجر به کاهش دید افقی در آبادان تا 100 متر شده، کاسته شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار