تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۷۷۳۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر اجرایی نظارت بر طرح تحول سلامت خوزستان:
تخلفات بیمارستان‌ها را به ۱۶۹۰ اطلاع‌رسانی کنید
دبیر اجرایی نظارت بر طرح تحول سلامت خوزستان از زمان راه‌اندازی سامانه ۱۶۹۰ و اجرای فاز سوم طرح تحول سلامت در خوزستان ۷۵ مورد شکایت از سوی بیماران در سامانه ثبت شده است
نوذر درستان اظهار داشت: از زمان راه اندازی سامانه1690 و اجرای فاز سوم طرح تحول سلامت در خوزستان 75 مورد شکایت از سوی بیماران در سامانه ثبت شده است.

وی گفت: از این 75 مورد شکایت که در سامانه ثبت شده، 65 مورد از شکایات ارتباطی به موضوع نداشته است.

دبیر اجرایی نظارت بر طرح تحول سلامت خوزستان افزود: از 10 شکایتی که قابل پیگیری بود، تنها 3 شکایت بود که پزشک تأیید کرده که آن مبلغ را دریافت کرده است که این 3 مورد شکایت را نیز درحال پیگیری هستیم.

وی درباره سامانه 1690 بیان کرد: سیستم پیگیری طوری است که پس از ثبت در سامانه باید بیمار توضیحات شکایت را کتبی گزارش دهد و پس از پیگیری، اگر پزشک قبول کرد که دریافت کرده است اعمال قانون صورت می‌گیرد.

درستان با توضیح درباره شکایات قابل بررسی عنوان کرد: این مسئله شکایات فقط در مورد موارد بستری در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی قابل پیگیری است.

وی توضیح داد: کسانی که در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و از میزان پرداخت هزینه شکایت دارند می‌توانند شکایت خود را به سامانه 1690 اطلاع دهند و ما نیز ظرف مدت 17 روز پیگیری می‌کنیم.

دبیر اجرایی نظارت بر طرح تحول سلامت خوزستان عنوان کرد: افرادی که می‌خواهند به سامانه شکایت کنند حتماً باید در نظر داشته باشند که این شکایت مربوط به تاریخ بعد از اجرای فاز سوم طرح تحول سلامت یعنی 15 آبان 93 به بعد باشد.

وی بیان کرد: درمان‌های سرپایی از طریق این سامانه قابل پیگیری نیست چون امکان پیگیری در کلینیک‌ها و مراکز بهداشتی و دندانپزشکی وجود ندارد و مسئله بستری شدن بیمار‌ها باید حتماٌ از سوی مسئولان فنی بیمارستان‌ها تأیید شود.

درستان گفت: در بخش دولتی که رابطه مالی بین پزشک و بیمار قطع شده است و در بخش خصوصی نیز بیماران باید پرداخت‌ها را به بیمارستان واریز کنند و به هیچ وجه مبلغی را به پزشک ندهند.

وی عنوان کرد: برای بیمارانی که از کشورهای خارجی وارد ایران می‌شوند تعرفه‌های مناسب دیده شده است و کسی حق گرفتن مبلغ اضافی ندارد.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
عبدالرضاجراحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
0
0
ریاست محترم دبیراجرایی نظارت برطرح تحول سلامت خوزستان
باسلام
احتراما به استحضارعالی می رساندنظربه این که فرزنداینجانب ازبیماران خاص بوده ودربیمارستان شفاگلستان به مدت 4روزبستری شده.ودرطول این مدت فقط یک انجوکت به ایشان وصل نمودندوهیچ کاری برای اوانجام ندادند.ودرزمان ترخیص صورت حسابی به مبلغ 10000000ریال اندی تنظیم شده. سوال اینجاست مگرقیمت یک انجوکت وچهار روزبستری چقدراست واقعاچه کسی می تواندجوابگوباشدبه هرحال چون که بیمارخاص بوده ورایگان حساب شده اما اینطوری نبایدتخلف فاحش صورت گیریدچون که این مبلغ ازبیمه اینجانب کسرمی شود.مراتب جهت پیگیری لازم ارسال می گردد.
عبدالرضاجراحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
0
0
ریاست محترم دبیراجرایی نظارت برطرح تحول سلامت خوزستان
باسلام
احتراما به استحضارعالی می رساندنظربه این که فرزنداینجانب ازبیماران خاص(تالاسمی)وبه طورلحظه ای زمانی که قندخون یافشار آن می افتـدازحـال وبه گمامـی رود،وبـاتـوجـه به این که بندرامام فـاقـد
بیمارستان وامکانات درمانی بوده ناچارابه بیمارستان ماهشهراعزام می گرددودر اورژنس بستری می شودوبعدازاین که انجام مراحلات پزشکی هزینه های درمانی ازاین بیماران خاص وصعب العلاج ازبابت (پنبه،چسب،آمپول،دستکش،نوارقلب،سرنگ
وهزینه های آزمایشگاهی وسایراخذمی می نمایند.درصورتی که
این بیماران خاص ازاقشارمحروم جامعه بوده وازبابت دیگربایستی
بطوررایگان باشندبه لحاظ این که ازسهم یارانه دولت استفاده نمایند.وزمانی ازواحد پذیرش یاترخص دراین موردسوال شودهیچگونه جوابی داده نمی شود.ودرجواب مامی فرمایندهمینی که هست.درصورتی درمنشورمختص بیماران کلیه مسولین بیمارستان مکلف وملزم به اجرای مفادمنشوربوده.
وبایستی جوابگوباشند.وازنظربهداشتی واقعا جای تاسف است وققط شعارمی دهیم اما رسیدگی قانونمندنمی شود.می توانید
به طورنامحسوس ازنزدیک یک چندساعتی باییدوبنگریدوبه هرحال ازآن مقام محترم استدعاداردنسبت به این موضوع اخذهزینه رسیدگی واهتمام نمایید.
باتشکرفراوان جـراحی
:
:
:
آخرین اخبار