تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۷۷۳۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مديركل پايانه‌هاي خوزستان تشریح‌کرد:
چگونگی بازگشت زوار اربعین از مرزهاي خوزستان
مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي خوزستان آخرين وضعيت مرزهاي شلمچه و چذابه و بازگشت زائران حسيني از اين مرزها را تشريح كرد.

مسعود مصدقي‌ اظهاركرد: براي هر مرز ظرفيت بازگشت و جابه‌جايي زائران تا 30 هزار نفر پيش‌بيني شده كه اين ظرفيت تا 50 هزار نفر نيز قابل ارتقا است.

وي افزود: علاوه بر ظرفيت‌سازي و بازگشت زائران از طريق ناوگان حمل و نقل، ما بر نرخ‌گذاري اين ناوگان هم نظارت داريم كه تخلفي در اين زمينه صورت نگيرد و قطعا با متخلفان برخورد خواهيم كرد.

مصدقي تصريح‌كرد: ​با توجه به اين‌كه در ايام اربعين تردد و حجم زائران از مرزهاي شلمچه و چذابه افزايش مي‌يابد، توانستيم در اين ايام امكانات سخت‌افزاري و نيروهاي خود و به عبارتي حجم خدمات‌دهي در پايانه‌ها را افزايش دهيم تا تردد زائران از مرزها تسهيل يابد.

وي عنوان‌كرد:​ اگر قبلا معطلي و تاخير هر زائر در مرز 30 دقيقه بود در حال حاضر اين معطلي به يك دقيقه رسيده و در واقع ما توقف‌ها در مرز را به حداقل رسانديم.

مصدقي‌ ادامه‌داد:​ پايانه مرزي محل عبور است و محل توقف نيست، اما در ايامی همچون اربعين حسيني ممكن است حجم ترددها افزايش يايد و تعادل از بين برود كه خوشبختانه امسال با همكاري همه دستگاه‌هاي اجرايي تردد زوار در مرزها و هدايت آن‌ها بدون هيچ مشكلي انجام شد.

وي افزود: حجم خروجي ما از مرزها در ايام اربعين شامل حدود 260 هزار نفر از مرز چذابه و 240 هزار نفر از مرز شلمچه مي‌شود.

مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي خوزستان گفت:​ همچنين از 17 آذرماه تا روز گذشته 105 هزار زائر از مرز شلمچه و 75 هزار و 556 زائر از مرز چذابه وارد استان شده‌اند. با توجه به وجود مشكلاتي در مرز مهران احتمال می‌رود زائراني كه از مرز مهران به سمت عراق خارج شده‌اند، قصد ورود به کشور از مرزهاي خوزستان را داشته باشند و اين مساله حجم ورودي‌هاي ما را افزايش مي‌دهد.

وی یادآورشد: بازگشت زائران احتمالا تا آخر اين هفته ادامه خواهد داشت.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار