تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۷۷۴۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امکانات بازگشت زوار در چذابه فراهم است
قائم مقام شهردار اهواز گفت: همه امکانات برای بازگشت زوار از جمله امکانات جابه‌جایی به طور کامل فراهم شده و زوار هیچ مشکلی در این زمینه نخواهند داشت. در آن سوی مرز نیز مردم و مسئولان عراق با برقراری ارتباط بسیار خوبی، ما را در امر ساماندهی زوار یاری کردند.

محمدعلی دوایی‌فر در حاشیه بازدید از مسیر تردد زوار از مرز چذابه که امروز(دوشنبه) انجام شد، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شهرداری و شورای شهر اهواز، آماده‌سازی محیط و مسیر چذابه تا دشت‌آزادگان و اهواز تحت عنوان طریق‌الحسین، در ایام اربعین بر عهده شهرداری اهواز قرار گرفت.

وی ادامه داد: امکانات شهرداری اهواز از ششم آذرماه در این مسیر و مرز چذابه مستقر شد. با توجه به عملیات ساخت و ساز بازارجه مرزی چذابه، در این محیط نخاله‌های ساختمانی و زباله، به طور زیادی به چشم می‌خورد که به منظور ساماندهی این ناحیه، امکان‌سنجی صورت گرفت و اماکنات مورد نیاز در منطقه مستقر شد. همچنین، پیش از آغاز ایام اربعین، نخاله‌برداری و پاک‌سازی مسیر انتقال زوار از یادمان چذابه به پایانه مسافربری و سپس به نقطه صفر مرزی انجام شد.

معاون فنی و عمرانی شهردار اهواز اظهار کرد: سال گذشته به دلیل بی‌برنامگی و ناهماهنگی، مشکلات بسیاری در ساماندهی زوار اربعین در مرز پیش آمده بود اما امسال با هماهنگی بسیاری از دستگاه‌ها، نظم خوبی در هنگام رفتن زوار به کربلا و همچنین هنگام بازگشت شاهد هستیم.

دوایی‌فر اظهار کرد: در مرز ایران وضعیت از نظر ارائه خدمات و پاک‌سازی محیط خوب بود اما وضعیت در آن سوی مرز و خاک عراق به دلیل تجمع بسیار بالای زباله مطلوب نبود؛ بنابراین در دو نوبت به عراق رفتیم و به مدت سه روز دستگاه‌های جمع‌آوری زباله شهرداری اهواز در عراق مستقر شده و اقدام به پاکسازی محیط کردند. هر چند که مسئولان عراقی در مرز درخواست کرده بودند که امکانات به طور دائم در مرز عراق مستقر باشند ولی به دلیل مسائل مرزبانی، امکان عملیاتی کردن این اقدام وجود نداشت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز از استقرار 100 دستگاه اتوبوس مسافربری در مرز چذابه برای انتقال زوار از مرز عراق به شهر بستان خبر داد و گفت: 40 دستگاه از این اتوبوس‌ها را شهرداری اهواز، 10 دستگاه را مرزبانی، 30 دستگاه را شهرداری تهران و 20 دستگاه را حج و زیارت خوزستان تامین کرده که این تعداد اتوبوس، روزانه 30 تا 40 هزار نفر را در این مسیر جابه‌جا می‌کردند و خوشبختانه بر خلاف سال گذشته امسال هیچگونه مشکلی در زمینه ارائه خدمات و جابه‌جایی زوار وجود نداشت.

دوایی‌فر افزود: کمک به موکب‌ها جهت ارائه خدمات، استقرار دو ایستگاه صلواتی در مسیر و توزیع 10 تا 15 هزار بطری آب معدنی و تغذیه به زوار از جمله اقدامات دیگری بود که شهرداری اهواز در دستور کار خود داشت.

وی اظهار کرد: با توجه به حجم بالای تردد زوار هنگام رفتن به کربلا، موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی و پذیرایی در مسیر مستقر بودند که تعداد بسیاری از آنها در آستانه روز اربعین جمع‌آوری و خود به کربلا مشرف شدند. به همین دلیل اکنون از تعداد موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی در مسیر بسیار کاسته شده است اما این امر موجب نشده است که نظم موجود در بازگشت زوار با خلل مواجه شود.

دوایی‌فر گفت: پیش از این وضعیت جاده‌ای مسیر طریق‌الحسین که توسط شهرداری اهواز فضاسازی شده بود؛ بسیار بد بود و تردد در این جاده با مشکل انجام می‌شد که پس از بازدید از این مسیر، جاده توسط راه و ترابری اصلاح و آماده‌سازی شد و این امر موجب سرعت بخشیدن به تردد زائران درمرز چذابه شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار