تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۷۷۴۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس دانشگاه جندی شاپوردزفول:
سهم پژوهش از اعتبارات کشور باید افزایش یابد
رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول اشتغال و تولید ثروت را از رویکردهای دانشگاه عنوان کرد و گفت: سیاست گذاران باید به بودجه پژوهشی دانشگاه ها توجه داشته و اعتبارات بیشتری را به این حوزه اختصاص دهند.

محمدرضا عصاری روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته پژوهش افزود: لازمه افزایش تولید ، ایجاد فرصت های شغلی و رونق بخشیدن به اقتصاد در کنار تولید علم توجه بیشتر به مقوله پژوهش می باشد.

وی بر ضرورت تعامل بخش صنعت و دانشگاه تاکید کرد و افزود: ارتباط بین دانشگاه و بخش صنعت باید به گونه ای باشد که اعضای هیات علمی مشکلات بخش صنعت را نقد و در راستای حل آنها وارد عمل شوند.

عصاری بر لزوم توسعه پژوهش و فناوری در دانشگاه و مراکز آموزش عالی تاکید کرد و گفت: سیاست کلان نظام و تولید ثروت از طریق علم بواسطه توسعه و پیشرفت پژوهش محقق می شود و دستاوردهایی که در حوزه فناوری در محیط علمی و صنعتی اتفاق می افتد زمینه ساز رشد و بالندگی کشور خواهد شد.

وی با اشاره به فاصله موجود میان صنعت و دانشگاه گفت: باید اجزای مختلف با هم افزایی زمینه سازندگی کشور را فراهم کنند.

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول آموزش محور بودن دانشگاه ها را یکی از دلایل ایجاد فاصله بین دانشگاه و بخش صنعت عنوان کرد و گفت: باید فضای موجود تغییر یافته و دانشگاه از نسل اول به نسل سوم که تولید ثروت بر مبنای علم است پیش رود.

عصاری به اختصاص بودجه 2.5 درصدی دانشگاه به بخش فناوری و پژوهش اشاره کرد و گفت: تلاش می شود این رقم در سال های آینده به 15 درصد افزایش یابد و هزینه های بیشتری صرف کارهای تحقیقاتی و صنعتی شود.

وی در خصوص افزایش رشته های کارشناسی ارشد در این واحد دانشگاهی نیز گفت: در شش ماه گذشته چهار رشته جدید فیزیک جامد،ریاضی،الکترونیک و طراحی شهری به رشته های کارشناسی ارشد این دانشگاه افزوده شد و تعداد رشته های ارشد دانشگاه جندی شاپور دزفول به 9 رشته با 158 دانشجو رسید.

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول افزود: طبق برنامه ریزی پنج ساله تعداد دانشجویان این دانشگاه به پنجهزار دانشجو خواهد رسید ضمن اینکه حدود 25 درصد دانشجویان نیز در تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل خواهند بود.

وی اظهار کرد: در بخش عمرانی نیز ساخت یک دانشکده در این دانشگاه از سال 87 توسط بنیاد مستضعفین آغاز شده که تاکنون پیشرفت 25 درصدی داشته و پیش بینی می شود تا پایان سال آینده تکمیل شود.

عصاری همچنین با اعلام برگزاری کنگره ملی جندی شاپور در بهمن ماه سال آینده در دزفول از محققان خواست در این خصوص به دانشگاه کمک کنند تا دانشگاه باستانی جندی شاپور با 1800 سال قدمت و سابقه درخشان به جهان معرفی شود.

وی در خصوص کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول نیز گفت: زمینه برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه فراهم است اما برای ایجاد این کرسی ها باید زمینه سازی کرد.

عصاری گفت: با وجود یک تشکل دانشجویی در دانشگاه جندی شاپور دزفول تقاضا برای تشکیل یک تشکل دیگر نیز دریافت شده که در مرحله بررسی است.

رییس دانشگاه جندی شاپور دزفول با ابراز حمایت از تشکل های سیاسی ، غیر سیاسی و کانون های فرهنگی و علمی گفت:این تشکل ها باید آموزش های لازم را فراگرفته تا دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی به عنوان فردی مفید وارد اجتماع شده و مسایل را به درستی تحلیل کرده و دچار سیاست زدگی نشوند.

عصاری در خصوص نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی شمال خوزستان که در حال حاضر در دانشگاه جندی شاپور دزفول در حال برگزاری است گفت: این نمایشگاه برای سومین سال پیاپی در 40 غرفه و ارائه 30 طرح پژوهشی و صنعتی برپاست.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار