تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۷۷۴۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس جمعیت هلال احمر شادگان خبر داد:
اجرای مانورهای ویژه هلال احمر در شادگان
رئیس جمعیت هلال احمر شادگان از اجرای برنامه‌های آموزش عمومی این جمعیت با محوریت «مانورهای ویژه» خبر داد.

حاتم رشیدیان امروز با اشاره به اینکه هلال احمر جزو یکی از ارگان‌های تخصصی کشور است، اظهار داشت: اعضا و نیروهای هلال احمر وظیفه بسیار خطیر و مهمی را بر دوش دارند و آن هم نجات جان انسان‌هاست.

وی افزود: لازمه درست انجام دادن این امر مهم، علم و عمل و داشتن تخصص‌های لازم است.

رئیس جمعیت هلال احمر شادگان در ادامه، ضرورت و اهمیت برنامه‌های آموزشی را به عنوان یک موضوع مهم در طرح تحول راهبردی جمعیت هلال احمر دانست.

رئیس جمعیت هلال احمر شادگان ادامه داد: بلایا یا طبیعی هستند و یا غیرطبیعی که بلایای طبیعی غیرقابل پیش‌بینی هستند مانند سیل و زلزله و طغیان رودخانه‌ها و از این قبیل و غیرطبیعی نظیر جنگ‌ها و انفجارها قابل پیش‌بینی.

دبیر ستاد بحران شادگان خاطرنشان کرد: بلاها چه طبیعی و چه غیرطبیعی، اگر کنترل نشوند موجب ایجاد بحران در سطح جامعه خواهند شد.

رشیدیان تصریح کرد: آموزش عمومی یکی از مهمترین برنامه‌های جمعیت هلال احمر است که اجرای مانورها با هدف افزایش سطح آگاهی و میزان آمادگی عمومی در مقابله با بحران صورت می‌گیرد.

وی در پایان گفت: هلال احمر یک سازمان شبه‌نظامی و به نوعی بازوی توانمند کشور در زمان و مکان‌های گوناگون است و قدرت این توانمندی را امدادگران و نجاتگران در حوادث نشان می‌دهند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار