تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۷۷۶۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ایران:
اعطای تسهیلات صندوق ضمانت صادرات سه برابر می‌شود
مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ایران گفت: سقف اعطای تسهیلات این صندوق تا یکماه آینده از10 میلیارد ریال به 30 میلیارد ریال افزایش می یابد.

علی تعقلی چهارشنبه در همایش معرفی و تبیین خدمات صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک و صندوق ضمانت صادرات ایران در محل سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار داشت: این صندوق تاکنون تا سقف 10 میلیارد ریال به صنایع کوچک تسهیلات پرداخت می کرد که با رایزنی هایی که انجام گرفت تا یک ماه دیگر این صندوق تا سقف 30 میلیارد ریال به صنایع کوچک تسهیلات پرداخت می کند.

وی بیان داشت: این صندوق با بانک های مختلفی نیز تفاهم نامه همکاری دارد و تا جایی که امکان داشته باشد دو تا سه برابر وثیقه به صاحب صنعت تسهیلات پرداخت می کند تا کار تولیدی و یا صادراتی در کشور انجام دهد که معمولا در هیچ بانکی این کار انجام نمی شود.

تعقلی عنوان کرد: این صندوق به موجب اساس نامه موظف است موجبات توسعه صنایع کوچک را در کشور ایجاد کند.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ایران عنوان کرد: در صنایع کوچک با سرمایه کم می توان اشتغال و تولید در کشور را فراهم کرد به همین منظور حمایت از صنایع کوچک تاثیر زیادی در چرخه اقتصادی کشور دارد.

 بانک توسعه صادرات با صندوق توسعه ضمانت سرمایه گذاری ادغام شود

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهوازگفت: ادغام بانک توسعه صادرات با صندوق توسعه ضمانت سرمایه گذاری ، می تواند راهی برای حمایت هر چه بیشتر از صادرکنندگان و سرمایه گذاران باشد.

عبدالرحمان سلیمانی در همایش معرفی و تبیین صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک و صندوق ضمانت صادرات ایران در محل سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در اهواز اظهارکرد: بانک توسعه صادرات در مسیری ناکارآمد عمل می کند و در عملکرد خود ضعیف بوده است.

وی افزود: این بانک از جمله بانک هایی است که در ارتباط مستقیم با سرمایه داران و صادرکنندگان است و متاسفانه در خدمات رسانی به این افراد به خوبی وارد عمل نشده است.

وی گفت: بانک ها موظف هستند 10 درصد منابع خود را به بخش صادرات اختصاص دهند که متاسفانه این مهم از سوی بانک ها محقق نشده است.

سلیمانی ،با اشاره به وضعیت صادرات در خوزستان به ویژه میزان صادرات به عراق در امسال تاکنون افزود: در این مدت میزان رشد صادرات به کشور عراق به عنوان یک بازار بکر و فعال برای خوزستان کاهش یافته،که عمده این کاهش به دلیل حمایت نشدن از صادرکنندگان و سرمایه گذاران است.

*بستر حضور فعالان اقتصادی در بازارهای اطراف کشور فراهم نیست

رییس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی اهوازگفت: حدود 15 همسایه خارجی در اطراف کشور وجوددارد که به تعداد این کشورها 15 بازار تجاری در اطراف کشور وجود دارد که متاسفانه موفق نشده ایم استفاده بهینه ای از این بازارها داشته باشیم.

سلیمانی افزود: خوزستان دارای مرز طولانی با عراق، و از نزدیک ترین بازارهای تجاری به کشور است اما متاسفانه این استان در استفاده از بازار عراق ناتوان مانده است.

وی گفت: برای کمک به بخش صادرات و سرمایه گذاران باید صندوق ها مالی و بانک ها، مشکلات ارایه تسهیلات به قشر سرمایه گذاران را برطرف کنند.

وی ادامه داد: نباید انتظار داشت که بخش خصوصی این موانع را برطرف کند؛ بانک ها و صندوق های مالی باید بحث اعتبار سنجی خود را بههود بخشند.

* ابزارهای اقتصاد مقاومتی توجه به توسعه صادرات دارد

رییس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی اهوازگفت: اقتصاد مقاومتی به فعالیت های اقتصادی و تولیدات داخلی کشور توجه دارد و بر این اساس صادرات می تواند ارز مورد نیاز کشور را به خوبی تامین کند.

سلیمانی افزود: برای داشتن توسعه پایدار و داشتن و رفع مشکلات صادرکنندگان باید از اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.

منابع صندوق ضمانت صادرات نا محدود است

عضو هئیت مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: منابع این صندوق نامحدود است و این صندوق پشتوانه لازم برای ایجاد تعهدات جدید را دارد.

حمید اشتری در همایش معرفی و تبیین خدمات صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک و صندوق ضمانت صادرات ایران در محل سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار داشت: این صندوق به دنبال سود نیست و تنها به دنبال رونق صادرات و حمایت از سرمایه گذاران است.

وی گفت: وثیقه هایی که این صندوق از بخش خصوصی دریافت می کند بسیار آسان تر و راحت تر از وثیقه های بانک ها است و این صندوق با اکثر بانک ها نیز تفاهم نامه امضا کرده است.

اشتری عنوان کرد: بسیاری از سرمایه گذاران با خدمات این صندوق آشنا نیستند و متاسفانه به دلیل عدم ناآگاهی بیشتر صادرکنندگان از خدمات این صندوق استفاده نمی کنند.

عضو هئیت مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران با اظهار رضایت از جذب مشتری در این صندوق بیان داشت: در چند سال اخیر میزان جذب مشتری و صادر کننده در این صندوق رو به رشد بوده و تسهیلات خوبی از این صندوق پرداخت شده است و در حال حاضر نیز این صندوق آمادگی ارائه تسهیلات به بخش خصوصی را دارد.

همچنین در ادامه همایش مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان بیان داشت: از زمان تاسیس صندوق ضمانت سرمایه گذاری در کشور که از سال 86 آغاز به کار کرد برای 9 طرح از سوی شهرک های صنعتی خوزستان اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال پرداخت شده است.

اخلاق محمدیان در ادامه افزود: استان خوزستان نیاز به کارگزاری دارد تا ارتباط بخش خصوص را با صندوق های حمایتی صادرات و سرمایه داری افزایش دهد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار