تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۲:۲۷
کد خبر: ۷۷۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خانواده يك جوان مرگ مغزي به پيوند رضايت ندادند!
مسئول پيوند اعضا در بيمارستان گلستان اهواز: بيماران زيادي چشم‌انتظارند
مسئول دفتر پيوند اعضا در بيمارستان گلستان اهواز گفت: در روزهاي گذشته يك‌ جوان مبتلا به مرگ مغزي به بيمارستان منتقل شد كه فرصت خوبي براي پيوند اعضا بود، ولي متاسفانه خانواده وي رضايت ندادند و اين فرد فوت كرد.

دكتر مهران ورناصري در گفت‌وگو با ايسنا،اظهار كرد: در روزهاي گذشته جواني 18 ساله كه كارگر يك ساختمان بود، از ارتفاع سقوط كرد و به بيمارستان گلستان اهواز منتقل شد. پس از انتقال پزشكان مرگ مغزي وي را اعلام كردند و با توجه به اين‌كه اعضاي بدن اين جوان سالم و مناسب پيوند بود، اين امكان وجود داشت كه با پيوند كبد، كليه، قلب و ديگر اعضاي بدن او جان چند بيمار را نجات داد.

وي افزود: متاسفانه به دليل ناآگاهي خانواده و عدم رضايت آن‌ها، زمان براي انجام پيوند از دست رفت و آن جوان هم فوت كرد.

 ورناصري با بيان اين‌كه وجود مشكلات فرهنگي در جامعه اجازه عملكرد مناسب در زمينه پيوند اعضاي افراد مرگ مغزي شده را نمي‌دهد، تصريح كرد: پس از اين‌كه فردي به مرگ مغزي مبتلا مي‌شود، نگهداري اعضاي بدن وي بسيار دشوار است و به همين دليل زمان براي جلب رضايت خانواده‌ها اندك است. با تلاشي كه در بيمارستان گلستان انجام شد، اين جوان 18 ساله پس از مرگ مغزي هشت روز در بيمارستان در شرايط مطلوب نگهداري شد و امكان پيوند وجود داشت، ولي خانواده وي رضايت ندادند.

مسئول دفتر پيوند اعضا در بيمارستان گلستان اهواز با بيان اين‌كه مرگ مغزي هنوز هم براي جامعه ناشناخته است و به همين دليل برخي خانوده‌ها به پيوند رضايت نمي‌دهند، خاطرنشان كرد: بيماران بسياري چشم‌انتظار رضايت چنين خانواده‌هايي هستند و با توجه به اين‌كه در مرگ مغزي امكان بازگشت فرد به هيچ وجه وجود ندارد، مي‌توان با اهداء اعضاي بدن وي، جان چند بيمار را نجات داد.
:
:
:
آخرین اخبار