تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۷۷۸۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل سازمان حج و زیارت خوزستان بیان کرد:
کاهش ترافیک مبادی ورودی، ارمغان ترمینال حج در فرودگاه اهواز
خوزنیوز: مدیرکل سازمان حج و زیارت خوزستان گفت: با توجه به کثرت زوار در فرودگاه بین المللی اهواز، ترمینال حج را در حال احداث داریم که امیدواریم سال آینده آماده شود و پرواز حجاج را برعهده گیرد.

ناصرحویزاوی در گفت و گو با خبرنگار خوزنیوز اظهارداشت: استان خوزستان استانی زائرخیز است و سالیانه در طول شش ماه، 22هزار زائر حج عمره و سه هزار زائر حج تمتع از آن گسیل می شوند، کثرت پرواز را از این منطقه به عتبات عالیات شاهد هستیم.

وی بیان کرد: با توجه به این موضوع و با همت مدیران استان، در فرودگاه بین المللی اهواز ترمینال حج را در حال احداث داریم که امیدواریم در مقطع پروازهای زائران در حج سال آینده آماده شود و پروازهای حجاج را برعهده گیرد.

مدیرکل سازمان حج و زیارت خوزستان ادامه داد: با ایجاد این ترمینال جدید، فضای بسیار خوب و مطلوبی در فرودگاه اهواز به وجود می آید و علاوه بر آن، با جدا شدن سالن ترانزیت پروازهای داخلی و خارجی و اختصاص سالنی که هم اکنون ویژه پروازهای خارجی است به پروازهای خارجی، ترافیک مبادی ورودی فرودگاه کاهش خواهدیافت.

حویزاوی دررابطه با امکان بهره گیری از ظرفیت ایجادشده برای اعزام زائرین استان های مجاور گفت: خوشبختانه اکثر این استان ها خود از ظرفیت لازم برخوردارند اما در خوزستان می توان اعزام زائران استان ایلام را برعهده گیرد که محقق شدن آن نیازمند رایزنی با مسئولین مربوطه این استان است.

وی تاکید کرد: هم اکنون در فرودگاه اهواز ظرفیت سه پرواز در هفته به حج وجود دارد که با ایجاد ترمینال حج، تعداد پروازها به تناسب امکانات افزایش می یابد.

حویزاوی گفت: همچنین به دنبال ایجاد ظرفیت پرواز اهواز به نجف نیز هستیم و درصورتی که متقاضی آن وجودداشته باشد، از آمادگی لازم برای این امر برخورداریم.

مدیرکل سازمان حج و زیارت خوزستان در ادامه به فرارسیدن موعد ثبت نام از متقاضیان حج تمتع و عمره خبرداد و گفت: از روز چهارشنبه اول بهمن ماه، اطلاعیه های مربوط به این موضوع در روزنامه های محلی درج شد و کلیه ودیعه گذاران تا 15 اسفند 1384، می توانند به منظور اعزام به حج، به کاروان خود مراجعه کنند. همچنین آغاز ثبت نام مرحله دوم حج عمره تا تاریخ 18 بهمن خواهد بود که افراد متقاضی می توانند به سامانه فاخره مراجعه کنند.
:
:
:
آخرین اخبار