تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۷۷۸۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برنامه‌های سوگواری سالروز رحلت پیامبر(ص)
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان از برگزاری مراسم سوگواری سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) با محوریت نشست‌های معرفتی در استان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین بلک اظهار کرد: مراسم سوگواری 28 صفر سالروز رحلت پیامبر (ص) و امام حسن مجتبی (ع)،‏ در همه مراکز شهرستان‌ها‏، مناطق روستایی،‏‏ هیات‌ها،‏ مساجد و تکایا برگزار خواهد شد و در اهواز نیز مراسم سوگواری به طور ویژه در حسینیه ثارالله‏، حسینه اعظم و حرم علی بن مهزیار برگزار می‌شود. همچنین در مناطقی که امامزادگان و بقاع متبرکه وجود دارد هم برنامه‌های متمرکزی ازسوی هیات‌های مذهبی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سال‌های گذشته مراسم زیارت از راه دور پیامبر اکرم(ص) به عنوان یک مراسم ویژه در نقاط مختلف استان برگزار شد و امسال نیز این برنامه در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: محوریت برنامه‌ها در مراسم تعزیه و سوگواری،‏ بیان فضایل اخلاقی اهل بیت (ع) و پرداختن به مقتضیات روز است. بنابراین در کنار برگزاری مراسم عزاداری، نشست‌های معرفتی توسط علما و مبلغان نیز انجام می‌شود.

بلک افزود: در این نشست‌ها به معارف دینی و اسلامی، مسایل روز و تبیین وظایف مردم و همچنین وضعیت جهان اسلام و مقتضیات آن گریزی زده می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار