تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۷۸۰۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زائرسرای مرز چذابه در حال ساخت است
مديركل حج و زيارت خوزستان گفت: به منظور ساماندهي مناسب​تر زوار عتبات عاليات در مرز چذابه، زائرسراي شهداي طريق​القدس با ظرفيت اسكان 10 هزار نفر در بستان ساخته مي​شود.

ناصر حويزاوي اظهار كرد: زائرسراي شهداي طريق​القدس در زميني به مساحت 5 هكتار در حال ساخت است و اكنون مرحله بتون​ريزي آن تكميل شده است.

وي ادامه داد: در تلاشيم که اين پروژه تا پيش از فرا رسيدن فصل گرما به بهره​برداري برسد و در اين صورت تا محرم سال آينده با آماده​سازي كامل آن، شاهد ساماندهي زائران در مرز چذابه و بستان در شرايط رفاهي بسيار خوب خواهيم بود.

مديركل حج و زيارت خوزستان گفت: با اجرايي شدن كامل پروژه اين زائرسرا، سال آينده بالغ بر 700 هزار نفر از مرز چذابه به منظور شركت در مراسم اربعين حسيني(ع) به عتبات عاليات در عراق اعزام خواهند شد.

حويزاوي افزود: امسال موضوعي كه در ساماندهي زوار اربعين(ع) در مرز از آن غفلت شد، محل استقرار خبرنگاران بود كه در پروژه زائرسراي شهداي طريق​القدس براي استقرار تيم​هاي خبري در مرز نيز تمهيدات لازم انديشيده خواهد شد.

وي درباره مرز شلمچه نيز اظهار كرد: سازمان حج و زيارت اعلام آمادگي كرده كه در صورت نياز در خرمشهر يك ترمينال مسافربري ويژه زوار امام حسين(ع) در ايام اربعين احداث كند تا شاهد ارائه خدمات بسيار مطلوب​تر و ساماندهي زوار در شرايط بسيار مناسب​تر باشيم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار