تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۷۸۱۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح ضیافت اندیشه در اهواز برگزار می شود
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: طرح ضیافت اندیشه با همکاری دو نهاد معاونت و برنامه ریزی آموزشی و دفتر نهاد نمایندگی رهبری ششم دي ماه آغاز می شود.

محمود کاشفی پور پیش از ظهر امروز در نشست خبري اين طرح اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام گرفته و امکانات فراهم آمده حدود 150 نفر از اساتید و هیئت علمی دانشگاه برای اجرای این طرح ثبت نام کرده اند.

وي افزود: این تعداد استاد در دو گروه اخلاق حرفه ای و اصول تعلیم و تربیت اسلامی در این دوره آموزش می بینند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به آغاز فصل امتحانات دانشجویان و پایان زمان تدریس در دانشگاه بیان کرد: با توجه به شروع امتحانات زمانی را برای این طرح انتخاب کردیم که تداخلی با تدریس و علم آموزی دانشجویان نداشته باشد، به همين علت این دوره از 6 دي ماه سال جاري آغاز مي شود و تا 9 دی ماه ادامه دارد.

كاشفي پور تاکید کرد: در پایان این طرح چهار روزه گواهی 32 ساعته از طرف دو نهاد هماهنگ کننده، معاونت آموزشی و دفتر نهاد رهبری برای اساتید صادر می شود.

وي در پایان گفت: در این طرح چهار روزه که در دانشگاه شهید چمران برگزار می شود از دو عضو هیئت علمی دانشگاه دولتی گرگان برای تدریس دعوت شده است.

طرح ضیافت اندیشه سبب بالا رفتن سطح علمي دانشگاه ها مي شود

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ های خوزستان گفت: با برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه شهید چمران، سطح علمی دانشگاه افزایش و آخرین یافته های علمی مطرح مي شوند.

حجت الاسلام و المسلمين سيد محسن شفيعي عنوان کرد: دوره ضیافت اندیشه به منظور دانش افزایی اعضای هیئت علمی و اساتید و براي اسلامی شدن دانشگاه ها صورت می گیرد.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ های خوزستان بیان کرد: اجرای این طرح از مصوبات شوراي دانشگاه بوده و انگیزه اصلی انجام آن، مسئولیت مهم اساتید در تربیت فرزندان آینده کشور است.

وی افزود: ان ها در رابطه با یافته های علمی بحث و همچنین مهارت های حرفه ای را در دو موضوع تربیت وتعلیم اسلامی و اخلاق حرفه ای کسب می کنند.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ‌های خوزستان با اشاره به نقش دفتر نهاد رهبری در این دوره تاکید کرد: عملیات اجرایی طرح ضیافت اندیشه بر عهده دفاتر نمایندگی رهبری در دانشگاه ها است و نیز تامین محتوا، هماهنگی اساتید و برنامه ریزی بر اساس آیین نامه این طرح از سوی دفتر نهاد رهبری و با همکاری معاونت آموزشی دانشگاه چمران انجام می گیرد.

شفیعی تصريح کرد: افزایش سطح علمی دانشگاه و به طور کلی اسلامی شدن هر چه بیشتر آن از خروجی دوره آموزشی اساتید است.

وی عنوان كرد: این طرح مصوبه کشوری بوده و همه اساتيد و هیئت های علمی و دانشگاه های استان را در برمی گیرد و مختص به دانشگاه های دولتی نیست و نهایتا جنبه اجرای آن به خود دانشگاه بر می گردد.

مسئول دفا‌تر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ های خوزستان اصل این طرح را اجرای درست دانست وگفت: کیفیت این دوره، نتیجه و خروجی آن بستگی به اجرای درست و مناسب آن دارد که امیدواریم در دانشگاه چمران به نحو احسن اجرا شود.

شفیعی بیان کرد: طرح ضیافت اندیشه اساتید در 6 دی با همکاری معاونت آموزشی دانشگاه شهید چمران و به مدت چهار روز در دو نوبت صبح و عصر اجرا می شود.

وی تاکید کرد: طرح ضیافت اندیشه در تالار قیصر امین پور و خلیج فارس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می شود و همچنین دکتر منتظری مدرس دوره اخلاق حرفه ای و دکتر علوی مدرس تعلیم و تربیت اسلامی خواهند بود.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به استقبال اساتید در پایان گفت: میزان استقبال از این دوره ها بسیار بالا بوده به طوری که تنها توانستيم بخشی از اساتید را در این دوره شرکت دهيم و دیگر اساتید داوطلب را در صورت مکان در دوره های بعدی شرکت خواهیم داد تا به این صورت وظیفه خود رادر قبال هییت علمی دانشگاه شهید چمران انجام دهیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار