تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۷۸۱۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جانشین فرمانده سپاه هفتکل خبر داد:
برگزاری یادواره شهید علیرضا داودی در هفتکل
جانشین فرمانده سپاه هفتکل از برگزاری یادواره سردار «شهید علیرضا داودی» در این شهرستان خبر داد.

علی پزشک امروز اظهار کرد: یادواره سردار شهید علیرضا داودی در هفتکل برگزار خواهد شد.

وی افزود: این یادواره همزمان با بیست و هشتمین سالروز شهادت سردار شهید علیرضا داودی از شهدای محوری شهرستان هفتکل با حضور خانواده‌های شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه هفتکل تصریح کرد: در این یادواره همچنین یاد و خاطره شهدای عملیات‌های کربلای 4 و کربلای 5 نیز گرامی داشته خواهد شد.

پزشک اضافه کرد: یادواره سردار شهید علیرضا داودی از شهدای محوری شهرستان هفتکل در مسجد جامع حضرت حجت(عج) برگزار می‌شود که آیت‌الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری امام جمعه موقت اهواز سخنرانی می‌کند.

وی بیان کرد: در این یادواره همچنین از خانواده سردار شهید علیرضا داودی و شهدای عملیات‌های کربلای 4 و کربلای 5 هفتکل نیز تجلیل خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه هفتکل گفت: شهرستان هفتکل در عملیات‌های کربلای 4 و کربلای 5 علاوه بر سردار شهید علی‌رضا داودی، 13 شهید گلگون کفن دیگر را تقدیم به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی کرده که شهید جانمحمد دمساز، شهید نادر ممبینی، شهید جهانگیر گرمسیری، شهید حبیب‌الله کرد زنگنه، شهید علی حسین برنا، شهید لطفعلی عیوضی، شهید عبدالمحمد نوری ممبینی، شهید علی ممبینی، شهید علی‌اکبر مکوندی، شهید سعید میساقی مکوند، شهید سید محمدرضا موسوی و شهید رحیم جزایی هستند.

پزشک از همه مردم شهیدپرور و ولایتمدار هفتکل به ویژه جوانان این شهرستان دعوت کرد به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهیدان، در یادواره سردار شهید علیرضا داودی شرکت کنند.

سردار شهید علیرضا داودی در سال 1343 در یک خانواده‌ مستضعف و مذهبی در هفتکل دیده به جهان گشود، تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را در‌‌‌ همان زادگاهش با موفقیت سپری کرد و با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به صف مجاهدان راه حق پیوست.

شهید داودی همزمان با حضور در جبهه دوران دبیرستان را طی کرد و در آزمون تربیت معلم نیز پذیرفته شد.

این معلم هفتکلی دوران آموزش تربیت معلم خود را در شهرهای یاسوج، مشهد، تهران و دزفول سپری کرد و پس از آن برای خدمت به مردم محروم باغملک رهسپار یکی از روستاهای آن دیار شد و به تعلیم و تربیت پرداخت.

این شهید والامقام، در عملیات کربلای 4 به عنوان فرمانده یکی از گروهان‌های گردان حضرت سلمان منصوب شد و در چهارم دی ماه سال 1365 در منطقه عملیاتی شلمچه و در‌‌‌ همان عملیات کربلای 4 به آرزوی خود یعنی شهادت در راه خدا نائل شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار