تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۷۸۲۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شورای شهر آبادان:
اعضای شورای شهر آبادان در مورد استیضاح شهردار اظهارنظرهای ناصواب نکنند
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: اعضای شورای شهر آبادان در مورد استیضاح شهردار اظهارنظرهای ناصواب نکنند.

حمید حنظل عیدانی امروز با اشاره به بحث استیضاح شهردار اظهار کرد: اعضای شورای شهر آبادان، نمایندگان مردم هستند و در واقع وظیفه ذاتی شوراها نظارت بر عملکردهاست ضمن اینکه همیشه ما کارهای درست را که خدمت‌رسانی و رضایت شهروندان را به دنبال داشته تشویق کرده‌ایم و در جایی که کاستی و خطا وجود داشته باشد باید تذکر بدهیم و از حقوق شهروندان آبادانی حمایت کنیم.

وی افزود: در واقع ما مجبوریم به درستی از امکانات، منابع و بیت‌المال برای مردم استفاده کنیم و به شیوه درستی اینها را مدیریت کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: لذا با توجه به بررسی‌های به عمل آمده به صورت مستند مواردی را در عملکرد شهرداری مشاهده کرده‌ایم و این حق قانونی شوراست که ابهامات را به صورت سئوال از شهردار خواسته و با وی مطرح کند.

حنظل عیدانی اضافه کرد: بر همین اساس مواردی را که برخی اعضای شورای شهر رصد کرده‌اند و برخی مواردی که شهروندان با درایت و مراجعات و مکاتباتشان از شورا مطالبه کرده به صورت سئوال مطرح و به لحاظ بررسی و اظهارنظر به شهردار ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در همین راستا به شهردار فرصتی داده شد که موارد ابهام را تبیین و تشریح کند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان خاطر نشان کرد: بر همین اساس اظهاراتی مکتوب و شفاهی از سوی شهردار در جلسه‌ای رسمی و عادی به اعضای شورای شهر رسید و همانطور که قانون می‌گوید اگر یک سوم از اعضای شورای شهر نسبت به  موارد مطرح شده از عملکرد شهرداری قانع نشوند می‌توانند درخواست جلسه دیگری با حضور شهردار را به صورت بحث استیضاح داشته باشند.

حنظل عیدانی متذکر شد: ما هم لازم می‌دانیم این اقدام را به عنوان رئیس شورای شهر و با اتفاق نظر اعضای شورا که بیش از یک سوم را شامل می‌شود انجام دهیم.

وی عنوان داشت: بنابراین هرگونه اظهارنظر غیرمسئولانه در این زمینه و دامن زدن به حواشی صحیح نیست و ما موظف هستیم که به شیوه‌ معقول و قانونی، تصمیمات درست را اتخاذ کنیم، چراکه هدف رسیدن شهروندان به حق قانونی‌شان و خدمت‌رسانی به آنهاست.

حنظل عیدانی اضافه کرد: هرگونه سوءاستفاده از امکانات و منابعی که در اختیار مسئولان به‌عنوان مثال شهرداری قرار دارد در صورتی که غیر از مباحث خدمات عمومی مورد استفاده قرار گیرد پیگرد قانونی داشته و از آن جلوگیری می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان عنوان کرد: برخی از اعضای شورای شهر در مصاحبه با رسانه‌ها مباحثی را مطرح کرده که بی‌پایه و اساس بوده زیرا این افراد در جلسه اظهارنظرهای شهردار نیز حضور داشته‌اند و در جریان سئوالات مطرح شده نیز قرار دارند.

وی در پاسخ به اظهارات روز گذشته یکی از اعضای شورای شهر خاطر نشان کرد: ما نمایندگان مردم در شورای شهر هستیم و جلساتمان تابع زمان و مکان مشخصی نیست، گاهی جلساتمان در خیابان است، گاهی در منزل و گاهی در اداره، چراکه امور را همیشه با مردم و مسئولان به شور می‌گذاریم.

حنظل عیدانی متذکر شد: در ضمن نماینده شورا چه با یک رای انتخاب شود و چه با یک میلیون رأی، نماینده مردم است و باید در قبال تمام مردم یک شهر پاسخگو باشد، نه پاسخگو بودن نسبت به تعدادی مشخص.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با بیان اینکه طبیعت شورا رصد کردن امور است و نمی‌توان همه افراد یک جامعه را راضی نگه داشت گفت: مهم این است که قانون را اعمال کنیم و منافع مردم را در نظر بگیریم، در عین حال ممکن است در برخی ناراضی باشند.

وی ادامه داد: مباحثی که مطرح شده و یا مطرح خواهد شد در چارچوب قانون، مستند و مبتنی بر حوزه عملکردی شهرداری در زمینه‌های مالی، اداری و نیروهای انسانی به‌کار گرفته شده، است لذا صحبت‌هایی که با رسانه‌ها مطرح می‌شود باید اظهارنظرهای محکمه‌پسند باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: صحبت‌های کلی و فاقد ادله به جز تشویش اذهان عمومی مردم نتیجه‌ای دربرنخواهد داشت، بنابراین انجام قضاوت‌های ناصواب از سوی برخی که در این زمینه اظهارنظر می‌کنند، نمی‌تواند توجیه مناسبی  داشته باشد.

حنظل عیدانی با تأکید بر اینکه بازخواست شورای شهر که ریشه مردمی دارد باید به درستی ایفا شود گفت: توان شورای اسلامی شهر در مدیریت شهرداری بالاست و اگر هم به دلیل ضعف مدیریتی و توان فنی پایین نتواند از منابع مالی  به خوبی و درستی استفاده کند شورای شهر زیر سؤال می‌رود.

وی اضافه کرد: ما نمی‌توانیم به‌خاطر ضعف دیگران مورد بازخواست مردم قرار گیریم و این موضوعات شامل کل مسائل شهری از جمله مهمترین وظایف شهرداری: جمع‌آوری زباله، نخاله، ساخت و ساز، مبلمان شهری و آب‌های سطحی است، می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان در پایان تاکید کرد: بنابراین سعی می‌کنیم در قبال مردم پاسخگو باشیم و اگر اظهارنظر‌هایی هم صورت می‌گیرد آمادگی کامل داریم به صورت قانونی مباحثمان را مطرح کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار