تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۷۸۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش کیفیت آب رودخانه کارون
هدایت الکتریکی آب این رودخانه بیش از یک هزار و 500 میکروزیمنس بر سانتی متر افزایش یافته است / کاهش دبی رودخانه کارون در سال‌های اخیر بر کیفیت آن تاثیر مستقیم گذاشته است / اخیرا به دلیل مشکلاتی از طریق این لوله فاضلاب به رودخانه کارون تخلیه می‌شود / در بعضی نقاط از جمله روستای سید خلف در حاشیه اهواز نخاله‌های ساختمانی در رودخانه ریخته می‌شود
کار‌شناس حفاظت محیط زیست خوزستان نسبت به کاهش کیفیت آب رودخانه کارون هشدار داد و گفت: هدایت الکتریکی آب این رودخانه بیش از یک هزار و 500 میکروزیمنس بر سانتی متر افزایش یافته است.

به گزارش فارس از اهواز، صغری رستمی یکشنبه شب در بیست و هفتمین جلسه شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون با ارائه گزارشی از وضعیت کیفی این رودخانه‌ اظهار داشت: کاهش دبی رودخانه کارون در سال‌های اخیر بر کیفیت آن تاثیر مستقیم گذاشته است.
وی افزود: تغییرات شدید هدایت الکتریکی از تبعات کاهش دبی است، به طوری که هدایت الکتریکی بیش از یک هزار و 500 میکرو زیمنس بر سانتی‌متر مکعب افزایش یافته است.
رستمی متوسط دبی رودخانه کارون را در ایستگاه اهواز در سه سال گذشته بین 200 تا 300 متر بر ثانیه عنوان کرد و گفت: این در حالیست که بر‌اساس میانگین 25 ساله، باید 600 متربر ثانیه باشد.
وی در ادامه بیمارستان‌های واقع در حوضه آبریز رودخانه کارون را 14 بیمارستان عنوان کرد و افزود: در گذشته حدود 10 بیمارستان فاقد سیستم تصفیه فاضلاب بودند، اما با پیگیری‌های انجام شده در حال حاضر به پنج بیمارستان کاهش یافتند.
به گفته وی، هم‌اکنون بیمارستان‌های رجایی، فاطمه الزهرا، بقایی، نظام مافی و گنجویان سیستم تصفیه فاضلاب ندارند و فاضلابشان به رودخانه کارون تخلیه می‌شود.
رستمی با تاکید بر اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب بیمارستان نظام مافی شوش نیاز به اصلاح دارد، تصریح کرد: در حال حاضر برخی تصفیه خانه‌های بیمارستان‌ها به دلیل مشکلات فنی کارآیی لازم را ندارد و ضروری است دانشگاه علوم پزشکی نسبت به پشتیبانی خدمات برای این تصفیه‌خانه‌ها اقدام کند.
عضو شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون همچنین با اشاره به انسداد لوله تخلیه فاضلاب در پارک لاله‌ افزود: اخیرا به دلیل مشکلاتی از طریق این لوله فاضلاب به رودخانه کارون تخلیه می‌شود.

وی اظهار داشت: در بعضی نقاط از جمله روستای سید خلف در حاشیه اهواز نخاله‌های ساختمانی در رودخانه ریخته می‌شود علاوه بر این در این روستا با ساخت و ساز پیشروی‌های زیادی در رودخانه انجام شده است؛ به طوری که تفاوت ساحل غربی که هنوز پوشش گیاهی وجود دارد و ساحل شرقی که ساختمان سازی شده کاملا مشهود است.

در این نشست سازمان آب و برق و استاندار خوزستان ارقام اعلام شده درباره دبی رودخانه کارون را کمتر از میزان واقعی عنوان کردند، در حالی که کار‌شناس محیط زیست این ارقام را اعلام شده توسط سازمان آب و برق خواند.

این کارون نازیبا! - خوزنیوز - khouznews.ir

این کارون نازیبا! - خوزنیوز - khouznews.ir

این کارون نازیبا! - خوزنیوز - khouznews.ir

این کارون نازیبا! - خوزنیوز - khouznews.ir
:
:
:
آخرین اخبار