تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۷۸۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پس از وقفه 4 ماهه؛
صادرات تره‌بار از مرز شلمچه آزاد شد
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی خرمشهر گفت: صادرات تره‌بار از جمله هندوانه پس از یک وقفه چهار ماهه مجدداً از مرز شلمچه آزاد شد.

ماجد مطوریان امروز در گفت‌وگو با فارس در خرمشهر اظهار داشت: صادرات تره‌بار از جمله هندوانه از روز گذشته در مرز شلمچه آزاد شد.
وی با اشاره به اینکه صادرات تره‌بار از مرز شلمچه به کشور عراق به مدت چهار ماه متوالی ممنوع بود، خاطرنشان کرد: وقفه ایجاد شده از سوی کشور عراق و در راستای حمایت از تولیدکنندگان این کشور اعمال شده بود.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی خرمشهر افزود: باتوجه به اینکه تولیدات کشور عراق در این چهار ماه در راستای حمایت از تولیدگان به‌فروش رسیده، به‌دلیل تأمین اقلام موردنیاز مجدداً واردات را آزاد کردند.
وی صادرات تره‌بار و هندوانه را به کشور عراق در راستای کمک به کشاورزان منطقه بسیار تأثیرگذار دانست و ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک علاوه بر هندوانه، صادرات دیگر تره‌بار نیز از مرز شلمچه آزاد خواهد شد.
مطوریان تصریح کرد: در حال حاضر باتوجه به آغاز صادرات هندوانه از مرز شلمچه، روزانه 600 الی 700 تن هندوانه به این کشور صادر می‌شود.
وی در ادامه گفت: پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک شاهد صادرات روزانه یک‌هزار و 500 تا 2 هزار تن هندوانه از مرز شلمچه به کشور عراق باشیم.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی خرمشهر در ادامه عمده مشکلات صادرات از مرز شلمچه را ارائه گواهینامه coc یا گواهینامه‌های انطباق استاندارد به کشور عراق دانست و اضافه کرد: عراقی‌ها واردات کالا به کشور خود را منوط به ارائه این گواهینامه از سوی کارخانه‌های صادرکننده کرده‌اند.
وی اظهار داشت: در همین راستا برخی کارخانه‌های سیمان موفق به اخذ این گواهینامه شده‌اند اما برخی از کارخانه‌های مصالح ساختمانی هنوز نتوانسته‌اند این گواهینامه‌ها را اخذ کنند.
مطوریان خاطرنشان کرد: ‌امیدواریم در راستای افزایش صادرات از مرز شلمچه شاهد اخذ گواهینامه‌های انطباق کالای بین‌المللی توسط کارخانه‌های صادرکننده در کشور باشیم.
وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه صادرات کالا از مرز شلمچه افزود: تمیدواریم با افزایش صادرات کالاهای تولید داخل به کشور عراق شاهد رونق اقتصادی منطقه باشیم.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی خرمشهر با اشاره به ظرفیت‌های اشتغال موجود در ترانزیت کالا از مرز شلمچه ادامه داد: امیدواریم با سامان‌دهی صادرات کالا شاهد افزایش اشتغال موجود باشیم.
وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی خرمشهر همواره همکاری مطلوبی با تجار و بازرگانان منطقه داشته و امیدواریم بازرگانان همچون گذشته در تعامل همه جانبه با مسئولان گام بردارند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد رضا پیرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
0
0
من نیاز به مشتری با اعتبار برای فروش هندوانه دارم .نیاز به کمک دارم
:
:
:
آخرین اخبار