تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۷۸۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرجی جنوب خوزستان به 89 درصد رسید
همزمان با نخستین روز شهریورماه، شرجی شهرهای جنوب خوزستان به ویژه آبادان و خرمشهر در بیشترین حالت خود به 89 درصد رسید.

به گزارش فارس از آبادان، با آغاز شهریورماه و اوج گرما، از اواخر وقت دیروز شاهد افزایش رطوبت هوا در شهرهای جنوب خوزستان به ویژه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر بودیم.
در حال حاضر مه رقیق ناشی از شرجی و رطوبت آسمان شهرهای جنوب خوزستان را فرا گرفته و تردد را برای شهروندان با مشکل مواجه کرده است.
افزایش دمای هوا و شرجی عرصه را بر روزه‌داران تنگ کرده و کارگران صنایع و مشاغل سخت امروز شرایط سختی را متحمل خواهند شد.
این گرما که سبب خانه‌نشینی مردم نیز شده و امروز با هوای شرجی و رطوبت بالا نیز همراه بوده هر چند برای مردم شهرهای جنوب خوزستان قصه جدیدی نیست ولی این بار گرما تاحدودی خاطر روزه‌داران را آزرده است.
رئیس اداره هواشناسی آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی تقویت تدریجی سلول جنب حاره‌ای را بر روی کشور نشان می‌دهد که سبب انتقال رطوبت از روی خلیج فارس بر روی استان و بروز پدیده شرجی می‌شود.
سعید ابراهیمیان بيان کرد: بروز پدیده شرجی که از ساعت هفت و 30 دقیقه روز گذشته با شدت و ضعف در شهرهای آبادان و خرمشهر آغاز شد تا اواخر وقت امروز ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه دمای فعلی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر 32 درجه سانتی‌گراد گزارش شده، افزود: بیشترین و کمترین دمای این شهرستان‌ها طی 24 ساعت گذشته به ترتیب 48 و 30 درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.
رئیس اداره هواشناسی آبادان ادامه داد: دمای فعلی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر نسبت به روز گذشته با چهار درجه افزایش همراه بوده است.
وی با اشاره به بروز پدیده شرجی از اواخر وقت دیروز، تصریح کرد: بیشترین و کمترین رطوبت طی 24 ساعت گذشته 89 و 13 درصد گزارش شده است.
ابراهیمیان در ادامه گفت: رطوبت فعلی شهرهای آبادان و خرمشهر در حال حاضر 89 درصد گزارش شده که امیدواریم این میزان در ساعات آتی روز کاهش یابد.
برچسب ها: شرجی ، شرجی خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار