تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۷۸۲۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرهنگ شعبانی:
هكرها و سرقت اطلاعات شخصی شبكه های اجتماعی را جدی بگيريد
رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: هكرها و سرقت اطلاعات شخصی شبكه های اجتماعی را جدی بگيريد.

سرهنگ سعيد شعباني گفت: براي ورود به شبكه هاي اجتماعي از كلمه عبور قدرتمند استفاده كرده و اطلاعات شخصي ايميلي كه با آن عضو شده ايد را در اختيار هيچ كسي قرار ندهيد.

وي با اشاره به اينكه مردم نبايد به هيچ فردي اعتماد صددرصد داشته باشند، گفت: روي لينك هايي كه در شبكه هاي اجتماعي مشاهده مي شود هرگز نبايد كليك كرده و گول كلماتي چون ورود به فيسبوك بدون فيلتر را نخوريد چون اين صفحات فيشينگ هستند.

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي خوزستان تصريح كرد: مردم بايد فقط از صفحه اصلي سايت شبكه اجتماعي وارد پروفايل خود شده و به ايميل هايي كه از سمت شبكه اجتماعي كه براي آن ها ارسال مي شود و درخواست گرفتن رمز را دارند، اعتماد نكنند.

شعباني يادآور شد: مردم بايد از ايميل هاي متفاوت براي ثبت نام در سايت هاي مختلف استفاده كرده و از قابليت ورود دو مرحله اي كه بعضي از شبكه هاي اجتماعي دارند استفاده كنند. همچنين بايد بعد از اتمام كار خود از شبكه اجتماعي مورد نظر خارج شوند.

وي عنوان كرد: مردم اگر از شبكه هاي اجتماعي موبايلي استفاده مي كنند بايد براي استفاده از آن نرم افزار رمز قرار دهند. البته اين نكته را مدنظر داشته باشند كه با انجام تمام اين كارها مي توانند تا 99 درصد خود را از شر هكرها راحت كنند.

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي خوزستان تاكيد كرد: بزرگترين نقض كننده حريم خصوصي افراد، مديران شبكه اي هستند كه مردم استفاده مي كنند و معمولا با هيچكدام از موارد بالا نمي توانند حريم خصوصي و اطلاعات خود را از دست آن ها در امان بگذارند.

شعباني در پايان گفت:‌ تنها كاري كه مردم براي مقابله با آن ها مي توانند انجام دهند استفاده از اطلاعات غلط است تا در صورت استفاده از آن اطلاعات توسط شبكه اجتماعي و دادن آن به شبكه هاي جاسوسي چيزي را از دست نداده باشند. در نهايت پليس فتا از هموطنان درخواست مي كند در صورت مشاهده با موارد مشكوك آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس (cyberpolice.ir) بخش تماس با ما گزارش كنند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار