تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۷۸۳۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حاجتی:
چه كنيم تا در جذب منابع مالي صندوق توسعه ملي كشور ته جدول نباشيم؟
معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان با ابراز نارضايتي از عملكرد بانك‌هاي استان در پرداخت تسهيلات به طرح‌هاي صنعتي در 10 ماه اخير، خطاب به بانك‌هاي استان گفت: ​چه كنيم تا در جذب منابع مالي صندوق توسعه ملي كشور ته جدول نباشيم؟

اميد حاجتي در كارگروه تخصصی امور اقتصادي استان كه روز گذشته، 6 دي‌ماه در معاونت برنامه‌ریزی برگزار شد، عنوان‌كرد: ​اهميت جذب سرمايه‌گذار و سرمايه‌گذاري در جهت كمك به حل مشكلات استان در جلسات مختلف بارها مطرح و بر آن تاكيد شده اما متاسفانه بانك‌ها در اين جهت حركت نكردند.

وي افزود: واقعا دليل سهل‌انگاري بانك‌هاي استان را در پرداخت تسهيلات نمي‌دانم و حتي توضيحي در اين خصوص ندارم. در طول 10 ماه گذشته جلسات متعددي براي هماهنگي​هاي بيشتر، كوتاه‌كردن مسير پرداخت تسهيلات و ضابطه‌مندشدن پرداخت تسهيلات به سرمايه‌گذاران برگزار شد. كل اين اقدامات در جهت توسعه استان انجام شده است تا امكان فعاليت و تامين مالي فراهم شود.

معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان بيان‌كرد: ديگر نمي‌دانيم چه كاري انجام دهيم تا بانك‌ها سرمايه‌گذاران را تامين مالي كنند. 10 ماه از سال گذشته و همه انرژي صرف شده و ضوابط تنظيم شده با بي‌توجهي بانك‌ها به هدر رفت.

حاجتي تصريح‌كرد: دلمان خوش بود با عملكرد پرداخت تسهيلات به سرمايه‌گذاران، از دولت بسته حمايتي براي صنعت بگيريم اما با اين عملكرد بعيد مي‌بينم كاري از پيش برود.

وي اظهاركرد: اگر وقت صرف شده براي تنظيم برنامه‌هاي پرداخت تسهيلات به سرمايه‌گذاران بخش صنعت را در كارهاي ديگر صرف مي‌كرديم، فكر مي‌كنم آن جا بهتر نتيجه مي‌داد.

حاجتي تصريح‌كرد: امسال 99 طرح صنعتي به جهت اخذ تسهيلات به بانك‌هاي استان معرفي شد كه متاسفانه فقط 9 طرح به مبلغ 150 ميليارد ريال موفق به اخذ تسهيلات شدند.

وي به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هشدار داد تا 90 متقاضي كه موفق به دريافت تسهيلات نشده‌اند، به صورت مجزا با تمام اطلاعات مربوط به ميزان تسهيلات و بانك عامل را تا هفته‌آينده معرفي كند و همچنين علت عدم پيگيري پرداخت تسهيلات هر طرح نيز در اين گزارش ذكر شود.

معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان اظهاركرد:​ طرح‌هايي كه مورد تاييد استان بود ولي بانك مركزي به صندوق توسعه ملي معرفي نكرده بايد هرچه سريعتر پيگيري شوند. همچنين علت عدم خروج طرح‌هايي كه در صندوق توسعه ملي راكد ماند نيز بايد از صندوق توسعه مالي مشخص شود.

حاجتي خاطرنشان‌كرد: ​با توجه به وضعيت اقتصادي كنوني خوزستان، ​يك بسته حمايتي در ارتباط با خروج از ركود صنايع و در چارچوب اختيارات استاني بايد تدوين شود تا بتوانيم از محل اعتبارات استاني يك بسته حمايتي براي اين بخش بگيريم. سازمان صنعت، معدن و تجارت باید تمام دستگاه‌هاي مرتبط با تدوين بسته حمايتي را به كار بگيرد و بسته پيشنهادي را براي جلسه آينده ارائه دهند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار