تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۷۸۳۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرجهاد کشاورزی آبادان خبر داد:
زهکشی ۴۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی آبادان
مدیرجهاد کشاورزی آبادان گفت: پیمانکار این طرح هم اکنون در در مرحله تجهیز کارگاه هست پس از آن عملیات زهکشی را آغاز می‌کند.

رضا پلنگ‌زا اظهار داشت: اخیرا طرحی در باره عملیات آبی و خاکی زمین‌های کشاورزی تحت عنوان طرح مقام معظم رهبری در حال انجام است که 550 هزار هکتار از اراضی دو استان خوزستان و ایلام را شامل می‌شود.

وی گفت: 4 هزار و 200 هکتار از این طرح مربوط به زمین‌های کشاورزی شهرستان آبادان است که شامل عملیات آبی و خاکی و همچنین زه‌کشی زمین‌ها است.

مدیرجهاد کشاورزی آبادان افزود: از آنجایی که زه‌کشی زمین‌های کشاورزی یکی از دغدغه‌های بزرگ کشاورزان است امیدواریم در این طرح بخشی از مشکلات کشاورزان در این باره حل شود.

پلنگ زا با بیان اینکه مناقصه این طرح انجام شده است، بیان کرد: پیمانکار پروژه مشخص شده و هم اکنون در مرحله تجهیز کارگاه است تا بعد از آن عملیات خود را آغاز کند.

وی در پاسخ به این پرسش که دلیل کاهش کشاورزی و روی آوردن کشاورزان شهرستان آبادان به مشاغل دیگر را چه می‌دانید، عنوان کرد: بالا رفتن هزینه‌های تولید و مقرون به صرفه نبودن از دلایل عمده این مشکل است.

مدیرجهاد کشاورزی آبادان مشکلات کلان جامعه و تورم را از جمله دلایل افزایش هزینه‌های تولید دانست و ابراز داشت: در بخش کشاورزی افزایش قیمت اقلام و ابزار تولید محصولات کشاورزی و در بخش دامداری بالا رفتن قیمت خوراک دام از جمله همین عوامل است.

وی افزود: این افزایش هزینه‌ها در ‌‌نهایت منجر به افزایش قیمت نهایی محصول کشاورز می‌شود.

پلنگ زا مشکل اصلی کشاورزان را عدم تناسب افزایش هزینه‌های تولید با افزایش قیمت محصول کشاورزی عنوان کرد و گفت: این عامل سبب کاهش سود کشاورز و در ‌‌نهایت مقرون به صرفه نبودن این کار شده است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار