تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۷۸۳۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
11 هزار هکتار کلزای خوزستان تحت پوشش بیمه
مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: امسال 11 هزار هکتار از کشت کلزا تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت.

جهانپور‌ معماریان عنوان‌کرد: تعرفه بیمه هر هکتار کلزا کشت آبی و دیم به ترتیب 253 هزار و 800 ریال و 162 هزار ریال است.

وی افزود: با توجه به نیاز کشور به دانه‌های روغنی و جایگاه این محصول در تامین خوراک موردنیاز انسان در سال‌های اخیر همه ساله سطح زیرکشت این محصول استراتژیک در استان خوزستان درحال افزایش است.

مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان بیان‌کرد: سطح زیرکشت کلزا در استان 18 هزار هکتار است که از این میزان 12هزار هکتار به صورت آبی و 6 هزار هکتار به صورت دیم کشت شده است.شهرستان‌های ایذه، بهبهان و شوش بیشترین سطح زیرکشت و برداشت این محصول را به خود اختصاص داده‌اند.

معماریان با اشاره به اهمیت محصول کلزا اظهارکرد: کلزا به عنوان یک دانه روغنی مهم در تناوب و ترکیب که از جمله مزایای این محصول می‌توان به سازگاری با شرایط آب و هوایی، کشت در دو فصل پاییزه و بهاره، کنترل بعضی از بیماری‌ها مثل پاخوره گندم و برخی علف‌های هرز توسط کلزا، استفاده کامل از نزولات به دلیل پائیزه بودن کشت، داشتن هیبریدهای با عملکرد بالا و ارقام زودرس و مقاوم به ریزش دانه اشاره کرد.

وی یادآورشد: کشاورزان با مراجعه به دفاتر شرکت‌های خدمات بیمه‌ای و مراکز خدماتی جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها می‌توانند این محصول پاییزه خود را در مقابل حوادث طبیعی قهری تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دهند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار