تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۷۸۴۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مصوبه شناورشدن قيمت بليط هواپيما یا گران‌فروشي!
رييس انجمن صنفي آژانس​هاي هواپيمايي خوزستان با اشاره به اين‌كه سازمان هواپيمايي كشور قيمت​گذاري و نرخ بليط را به‌صورت شناور اعلام كرده است، گفت: اين مصوبه نبايد منجر به سوءاستفاده از اين وضعيت و گران‌فروشي بليط هواپيما توسط برخي شركت​هاي هواپيمايي شود.

امير خوانساري اظهار‌كرد: يك مسير هوايي با توجه به شناور بودن قيمت داراي چند نرخ و نرخ​ها بر اساس نوع و شيوه استرداد و جريمه استرداد متفاوت است. متاسفانه عدم نظارت سازمان هواپيمايي كشور بر وضعيت نرخ​هاي بليط هواپيما، فشار واقعي را به خريداران و مردم وارد مي​كند؛ اگرچه گفته​اند كه نرخ شناور باشد اما اين نرخ​ها حدي دارد و نظارتي بر كار دفاتر هواپيمايي وجود ندارد. اخيرا تعداد پروازهاي داخلي در كشور كاهش يافته است كه اين مساله تنها شامل خوزستان و فرودگاه اهواز نمي​شود.

وي افزود: از آنجايي كه پروازهاي حج عمره آغاز شده است شركت​هايی همچون ماهان و ايران​اير با توجه به اين موضوع ترجيح مي​دهند به جای مسيرهاي داخلي، در مسيرهاي پرواز حج عمره خدمات​رساني كنند.

خوانساري تصريح‌كرد: علاوه بر موضوع پروازهاي حج عمره، مابقي شركت​ها پروازهاي داخلي خود را به اهواز كم كرده​اند و به سمت پروازهاي تورهاي خارجي رفته​اند زيرا با آغاز فصل زمستان، بازار پروازهاي دوبي، استامبول و آنتاليا گرم مي​شود كه از جمله اين شركت​ها مي​توان به زاگرس، تابان و كاسپين اشاره كرد.

وي عنوان‌كرد: پروازهاي خارجي و تورها براي شركت​ها نسبت به مسيرهاي داخلي سودآورتر و به صرفه​تر است.

رييس انجمن صنفي آژانس‌هاي هواپيمايي خوزستان گفت: توصيه ما اين است كه مردم با مراجعه مستقيم به دفاتر و آژانس​هاي هواپيمايي بليط خود را تهيه كنند زيرا خريد بليط از سايت​هاي اينترنتي مشكلاتي را براي مردم ايجاد كرده است. مردم در صورت خريد بليط به صورت حضوري مي​توانند هرگونه انصراف يا استرداد از بليط را به‌راحتي پيگيري كنند.

وي ادامه‌داد: انجمن صنفي آژانس​هاي مسافرتي خوزستان از طريق شماره تماس 35524058 آمادگي پاسخگويي به مردم در زمينه مشكلات پروازها و آژانس​ها است. كميته​اي تحت عنوان رسيدگي به شكايات در اين انجمن وجود دارد كه مشكلات مردم در اين كميته بررسي و پيگيري مي​شود.

خوانساري اظهاركرد: اگر گرانفروشي بليط توسط شركتي محرز شود اين موضوع توسط سازمان تعزيرات حكومتي مورد پيگيری قرار مي​گيرد.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: بلیط هواپیما
:
:
:
آخرین اخبار