تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۷۸۵۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار تاکید کرد:
لزوم برنامه ريزي اساسي برای توسعه خوزستان
استاندار خوزستان گفت: شرايطي كه اكنون در مناطق حاشيه شهرها وجود دارد ناشي از عوارض و تبعات مربوط به تجاوز حزب بعث و دوران جنگ تحميلي است كه عمدتا در استانهاي مرزي از جمله خوزستان پيش آمده است.

عبدالحسن مقتدايي در آيين افتتاح دفتر ساماندهي مناطق شهرستان اهواز که امروز در منطقه ملاشيه برگزار شد، اظهار كرد: با توجه به شرايط موجود در استان خوزستان، لازم است اقداماتي براي توسعه كل مناطق استان با يك برنامه ريزي منظم و اساسي انجام شود.

وي ادامه داد: تبعات اين جنگ براي آنهايي كه در خط مقدم قرار داشته اند بيش از افرادي است كه از جنگ فاصله داشتند. شرايط براي خوزستان از ورودي اين استان از سمت انديمشك گرفته تا انتهاي اروند خاص بوده و مردم آن نيز لطمه ها و سختي هاي بسياري متحمل شدند. اگرچه ملت ايران پا به پاي مردم استان بوده اند ولي شرايط مردم خوزستان در آن دوران خاص و ويژه بوده است.

استاندار خوزستان افزود: يكي از مجموعه های شکل گرفته از مهاجران، شهرك طالقاني در شهرستان ماهشهر است؛ که ناشي از تبعات و عوارض جنگ است. حاشيه نشيني از ويژگيهاي همه شهرهاي بزرگ است ولي مناطق خاصي چون شهرك طالقاني و مناطق حاشيه اي شهر اهواز نشان دهنده تبعات جنگ مي باشد و اين مسئوليت مسئولان كشوري، استاني و شهرستاني را بيشتر مي كند تا با برنامه ريزي بهتر و منسجم تر كار ساماندهی این مناطق را به سرانجام برسانند.

مقتدايي اظهار كرد: نبايد اين گونه باشد كه دفتري به طور نمادين اينجا افتتاح و كار به حال خود رها شود بلكه لازم است به دنبال افتتاح اين دفتر، اقداماتي موثر در جهت توسعه مناطق محروم و كم برخوردار انجام شود. برنامه كلي نظام در خصوص مناطق كم برخودار و محروم اين است كه مشكلات به خصوص در استان حساسي چون خوزستان به طور اساسي حل شود، لذا طرحي تحت عنوان توسعه پايدار در دستور كار قرار گرفته است.

وي همچنين به ضرورت ايجاد اشتغال، بهداشت و درمان در كنار تامين امنيت اشاره كرد و گفت: كسي كه احساس محروميت كند بي شك نگاهش به امكانات ديگران است لذا وظيفه ما است كه مشكلات را حل كنيم و قطعا فعاليتهاي مسئولان در كنار همكاري هاي مردم موفقيت آميز خواهد بود.

استاندار خوزستان اظهار كرد: بهداشت، اشتغال و امنيت حق طبيعي مردم است و اگر قرار باشد افتخار كنيم كه خدمتگزار مردم هستيم نبايد يادمان برود كه مسئول چنين مناطق محرومي هستيم. اين همه معنويت كه در ميان مردم اين مناطق وجود دارد يك ارزش است و تلاش اين است كه علي رغم همه محدوديت ها عزم خود را جزم كرده تا خدمتي شايسته به مردم داشته باشيم.

ارتقاي فعاليت نيروي انتظامي در مناطق محروم اهواز

فرماندار اهواز گفت: دفتر ساماندهي مناطق شهرستان اهواز پيرو ابلاغيه اي كه از سوي استانداري واصل شد، فعال شده و كار اين دفتر، ساماندهي مناطق كم برخوردار است كه اين كار از منطقه ملاشيه آغاز شده و اميد است كه به همه مناطق گسترش پيدا كند.

اسماعيل ارزاني اظهار كرد: سعي شده در اين دفتر كار به گونه اي پيش برود كه تداخلي با فعاليت ديگر سازمانهای خدماتي ايجاد نشود.

وي ادامه داد: از آنجا كه تامين امنيت وظيفه ذاتي فرمانداري در شهر است لذا احداث پاسگاه و ارتقاي فعاليت نيروي انتظامي در مناطق محروم در جهت ايجاد امنيت پايدار در دستور كار قرار گرفته است.

فرماندار اهواز افزود: اقدام ديگري كه در فهرست اولويتهاي كار اين دفتر قرار گرفته، بحث ساماندهی فاضلاب است كه بيشتر مناطق كم برخوردار از جمله ملاشيه با اين مشكل مواجه هستند. اميد است كه در اين روزها با انجام تمهيدات موثر مشكل فاضلاب اين مناطق حل شود. سعي شده به قول هايي كه در جريان آماده سازي اين دفتر به مردم داده شده است، عمل كنيم.

ارزاني اظهار كرد: امید است تا شش ماه آينده، پيشرفت كار در این منطقه مشاهده شود.

ايمان و تعهد، مردم را پايدار نگه داشته است

امام جمعه موقت اهواز گفت: در نظام مقدس جمهوري اسلامي تحول عظيمي در جهت توسعه مناطق محروم صورت گرفت كه اين موضوع در شرايط قبل از انقلاب حتي در شهرهاي كوچك هم قابل مشاهده نبود چه برسد به روستاها و مناطق محروم و حاشيه شهرها.

حجت الاسلام و المسلمين ابوالحسن حسن زاده اظهار كرد: تمام دولتها خدمات خوبي در اين زمينه ارايه دادند و اكنون نيز تشكيل دفتر ساماندهي مناطق محروم شهرستان اهواز، اهتمام استاندار و معاونان وي براي ارايه خدمات مطلوب به صورت برنامه ريزي شده و در يك برنامه ميان مدت به مناطق محروم خوزستان را نشان مي دهد.

وي ادامه داد: تمام ويژگيهايي كه در يك مسئول خوب مي خواهيم از جمله دلسوزي ،تواضع ، پشتكار ، مديريت و فرزند منطقه بودن را مي توان در دكتر مقتدايي، استاندار خوزستان يافت.

امام جمعه موقت اهواز به تاثيرگذاري حضور آيت الله جزايري نماينده ولي فقيه در استان خوزستان در مسايل فرهنگي و رفاهي اشاره كرد و گفت: اگر ايشان نبود افتخاراتي كه در اين زمينه حاصل شد را نداشتيم و آنچه كه مردم را پايدار نگه داشته قطعا قدرت ايمان و تعهد آنها است.

حسن زاده اظهار كرد: در استاني مانند خوزستان ثروتهاي عظيمي چون نفت و زمين هاي كشاورزي وجود دارد اما آنچه كه براي ما خوزستانيها افتخار آورد همان جمله امام بزرگوار (ره) است كه فرمودند كه خوزستان دين خود را به اسلام ادعا كرده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار