تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۷۸۵۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر:
اعزام زوار اربعین حسینی سال آینده ساماندهی شود
رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر تصمیم‌گیری در مورد ساماندهی زوار اربعین در سال آینده را نیازمند به کار کارشناسی دانست.

حجت‌الاسلام عادل رویوران امروز اظهار کرد: در ایام اربعین در خرمشهر خدمات متفاوتی به زوار اباعبدالله ارائه شد از جمله این اقدامات می‌توان به توزیع روزانه 6 هزار پرس غذا در سه وعده و سایر خدمات اشاره کرد.

وی با تاکید بر بعد فرهنگی شلمچه در ایام اربعین، عنوان کرد: موضوع دوم بحث فضاسازی محیط بود که هم محیط پارکینگ یادمان و هم کریدور خروجی با انواع پرچم‌ها مزین شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر از توزیع 240 هزار زیارتنامه اربعین خبر داد و افزود: توزیع بسته‌های فرهنگی شامل ادعیه‌ها و زیارت عاشورا  و اربعین که توسط این اداره کل و سازمان منطقه آزاد اروند منتشر شده بود و نیز توزیع کتابچه‌های قصه کودک با موضوع اربعین از دیگر اقدامات فرهنگی انجام شده در این راستا بود که بعثه رهبری در سازمان حج و زیارت نیز کمک شایانی در این زمینه داشت.

وی به موضوع خدمات‌رسانی به زوار در زمان بازگشت اشاره کرد و گفت: همین خدمات به صورت محدودتری در زمان بازگشت نیز ارائه شد و برخی هیئت‌ها خدمات خود را از پارکینک به پایانه منتقل کردند.

رویوران ادامه داد: همانطور که خدمات‌رسانی امسال نسبت به سال گذشته از رنگ و بوی بهتری برخوردار بود برای برگزاری بهتر در سال آینده نیز برنامه‌ریزی داریم و مذاکراتی نیز در این راستا با هئیت‌های مذهبی انجام شده و نوع خدمات‌رسانی در سال آینده مشخص شده است.

وی خاطرنشان کرد: این حرکت یک حرکت مردمی است و ما نیز قصد نداریم که از روال خاص خود خارج شود و بهتر آن است که به همان صورت هیئت و موکب برگزار شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر اضافه کرد: با توجه به تراکم جمعیت و احتمال عدم امکان تردد خودروها و طی مسیر توسط زائران از میدان مقاوت تا شلمچه، این نیاز وجود داشته باشد تا علاوه بر استقرار هیئت‌ها در مرز هیئت‌هایی نیز در این مسیر را پوشش دهند.

وی با اشاره به سخنان امام جمعه خرمشهر در باب تلاش برای ساماندهی زائران در درون شهر، افزود: هیئت‌ها با هدف خدمت‌رسانی آمده‌اند و برای آنها تفاوتی ندارد که این خدمات را در کجا ارائه کنند که در صورت تصمیم بر ساماندهی زائران در شهر درب مساجد و حسینه‌ها به روی زوار باز است.

رویوران در پایان خاطرنشان کرد: تصمیم در این مورد نیاز به کار کارشناسی دارد و  امیدواریم مسئولان با همفکری هیئت‌ها، مردم و زوار آنچه را باعث تسهیل در امر زائران شود را مقرر و عملیاتی سازند.
مرجع / فـارس
برچسب ها: اربعین حسینی
:
:
:
آخرین اخبار