تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۷۸۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اختلاس 250 میلیارد دلاری نفتی آقازاده دیکتاتور
وزير نفت پيشين ليبي گفت سيف الاسلام پسر معمر قذافي 250 ميليارد دلار از درآمدهاي نفتي اين كشور را اختلاس و به خارج منتقل كرده است.

http://www.metrolic.com/wp-content/uploads/2011/08/seif.jpg

به گزارش فارس، وزير نفت پيشين ليبي اعلام كرد سيف الاسلام پسر معمر قذافي 250 ميليارد دلار از درآمدهاي نفتي اين كشور را به خارج منتقل كرده است.
عمر فتحی بن شتوان كه بين سال هاي 2004 تا 2006 وزير نفت ليبي بوده است در گفت‌وگو با يورو نيوز افزود: صادقانه بگویم . حقیقت این است که طی ده سال گذشته از زمانی که سیف الاسلام تمام امور اقتصادی لیبی را در دست گرفت این کشور با فساد گسترده مالی روبرو شده است. اقتصاد لیبی در دستان او بود و تمام مقامهای عالی رتبه دولت مستقیما از او دستور می‌گرفتند.
وي در ادامه گفت: بنا به تجربه‌ام و مسئولیتهایی که داشتم سیف الاسلام مسئول اختلاس و انتقال درآمدهاي نفتي اين كشور به خارج بوده  است .
وي در مورد حجم پول انتقال يافته نيز گفت: صادقانه بگویم . مردم در این باره صحبت می‌کنند اما نمی‌توان از عدد و رقم مشخصی یاد کرد. به اعتبار آمارهای کشورهای تولید کننده نفت می‌توان گفت حجم این پول در سالهای اخیر بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار بوده است. این مبلغ با عنوان سرمایه گذاری یا موارد دیگر انتقال یافته است.
:
:
:
آخرین اخبار