تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۷۸۵۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جذب كودكان​كار بي​سواد براي تحصيل دشوار است
معاون سوادآموزی اداره كل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: يكي از مشكلات سوادآموزي در استان، گسترش بی‌سوادی در بين كودكان بي​سرپرست، كودكان كار و كودكان معلول است. به خاطر مشکلات بسياري كه با آن مواجه هستند اين كودكان امكان ادامه تحصيل ندارند و جذب آن​ها براي ادامه تحصيل دشوار است.

موسي شيخي بابیان اين​كه از بين بردن بی‌سوادی هرگز بدون مشاركت تمام افراد جامعه و دستگاه​ها مسئولان امكان​پذير نخواهد بود، تصريح​كرد: اين امر محتاج اطلاع‌رسانی و فرهنگ​سازي در سطح ملي است. بايد صداوسیما و رسانه‌ها از بي​سوادي انتقاد و در اين زمينه فرهنگ​سازي​هاي لازم را انجام دهند.

وي با اشاره به اين​كه در خوزستان تاكنون 36 هزار فرد تحت پوشش طرح​هاي سوادآموزي قرار گرفتند، افزود: فعاليت​هاي هفته سوادآموزي هرساله از 7 دي​ماه آغاز مي​شود كه در اين هفته به منظور تبيين برنامه​هاي نهضت سوادآموزي در سطح استان برنامه​ها و همايش​هاي مختلفي برگزار مي​شود.

معاون سوادآموزی اداره كل آموزش‌وپرورش خوزستان يادآور شد: باوجود اين​كه امسال نسبت به سال گذشته افزايش 18 درصدي افراد تحت پوشش سوادآموزی را در خوزستان داشتيم اما هنوز هيچ شهر يا روستايي در استان نداريم كه در آن بي​سوادي ريشه​كن شده باشد.

شيخي در ادامه افزود: اداره سوادآموزی کلاس‌های درس ويژه افراد بی‌سواد را در مدارس، خانه​ها و حسينيه​ها تشكيل می‌دهد و از هر فضايي براي برقراري اين كلاس​ها استفاده مي​كند. منابع و كتاب​هاي آموزشي را نيز معلم آموزش‌دهنده براي افراد تحت پوشش تأمین می‌کند و تمام اين خدمات بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای به سوادآموزان ارائه مي​شود.

وي بابیان این‌که از طرح‌های مهم سال 93 جذب اوليا بي​سواد دانش آموزان در كلاس​هاي سوادآموزي است، گفت: اين طرح با استفاده از بانك اطلاعات مدارس انجام مي​گيرد. در اين طرح مدير مدرسه با اوليا دانش‌آموز تماس گرفته و از آن‌ها دعوت به شركت در كلاس​هاي نهضت سوادآموزي مي​كنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار