تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۷۸۵۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار خرمشهر خبر داد:
شبانه‌روزی‌شدن صادرات غیرنفتی از مرزهای زمینی و دریایی خرمشهر
فرماندار خرمشهر از شبانه روزی شدن صادرات کالاهای غیر نفتی از دو مرز شلمچه و بندر خرمشهر خبر داد.

ولی اله حیاتی امروز اظهار کرد: در راستا توسعه صادرات غیر نفتی در خرمشهر تسهیلات و زیرساخت‌های خوبی در دو مرز زمینی و دریایی این شهر اتخاذ شده است.

وی از شبانه روزی شدن صادرات در خرمشهر خبر داد و گفت: مرز زمینی بین المللی شلمچه و همچنین مرز دریایی بندر خرمشهر بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به تجار و بازرگانان است.
فرماندار خرمشهر با تاکید بر اتخاذ تمهیدات لازم برای صادر کنندگان در مرزهای زمینی ودریایی خرمشهر و اظهار کرد: تسهیلات و معافیت‌های ویژه‌ای در بندر خرمشهر همچون اتصال به شبکه ریلی کشور، وجود شناور‌ها و کشتی‌های فراوانی در اسکله‌های بندر خرمشهر برای انتقال و صادرات کالا از مزاری مرز دریایی خرمشهر بوده است.

وی اضافه کرد: مرز بین المللی شلمچه با در اختیار داشتن ناوگان حمل و نقل ریلی برای صادرات تا نقطه‌های صفر مرزی، این مرز بین المللی را به محلی خاص و منحصر به فرد برای صادرات ساخته است.

حیاتی با اشاره به رشد 53 درصدی صادرات غیر نفتی از دو مرز زمینی و دریایی خرمشهر، عنوان کرد: میزان صادرات درطی ماهه آغازین سال، رقمی معادل 900 میلیون دلار از دو مرز بوده است.
فرماندار خرمشهر با بیان اینکه در حال حاضر بصورت مستقیم بیش از 5000 نفر در مرز دریایی و مرز زمینی خرمشهر مشغول فعالیت هستند افزود: اداره‌ها و ارگان‌های مستقر در مرز به صورت شبانه روزی آماده خدمات دهی به صادر کنندگان، تجار و بازرگانان هستند که از همین جا از تمام تجار و بازرگانان دعوت می‌شود از ظرفیت‌های عظیم ترانزیت کالای موجود در خرمشهر بهره‌مند و صادرات خود را از مرزهای دریایی و زمینی خرمشهر انجام دهند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار