تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۷۸۷۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کرباسیان خبر داد:
راه‌اندازی سامانه الکترونیک برای انجام امور گمرکی در کشور
رئیس کل گمرک کشور از راه‌اندازی سامانه الکترونیک برای انجام امور گمرکی در کشور خبر داد.

مسعود کرباسیان امروز اظهار کرد: ظرفیت پایانه‌های خرمشهر و آبادان بیش از این است و اقدامات خوبی در این راستا در سطح منطقه صورت گرفته است.

وی در ادامه عنوان کرد: از مرز شلمچه شاهد صادرات 777 میلیون دلار و جابه‌جایی روزانه 500 کامیون برای صادرات هستیم که امیدواریم رقم کالاهای صادراتی تولید استان بیش از این شود.

رئیس کل گمرک کشور، خرمشهر را از لحاظ ترانزیت کالا و مسافر دارای موقعیتی خوب دانست و گفت: خرمشهر در امر صادرات و واردات از جایگاه خوب و قابل رشدی برخوردار است و پایانه خرمشهر و آبادان می‌توانند پشتیبان کننده شلمچه بوده و جای رشد ترانزیتی و مسافری را در منطقه ایجاد کنند.

وی افزایش امکانات را راهی برای افزایش صادرات دانست و عنوان کرد: برای بهبود وضع صادرات نیاز به افزایش امکانات است زیرا ظرفیت جذب امکانات در خرمشهر وجود دارد.

کرباسیان با اشاره به امکان حمل و نقل ریلی در مرزهای خرمشهر آن را امری موثر در امر ترانزیتی کالا و مسافر قلمداد کرد و افزود: با رفع مشکل اتصال خط ریلی به شلمچه می‌توان ترانزیت کالا که در حال حاضر با کامیون انجام می‌شود را به راحتی انجام داد.

وی از راه‌اندازی سامانه الکترونیک برای انجام امور گمرکی خبر داد و بیان کرد: این سامانه الکترونیکی می‌تواند جایگزین نیروی انسانی شود.

رئیس کل گمرک کشور در پایان به موضوع منطقه آزاد اروند اشاره و آن را مقدمه خبرهای خوش دانست و اظهار کرد: با فعال‌سازی منطقه آزاد اروند و امکانات دیده شده و پشتیبانی‌هایی که گمرک از منطقه آزاد اروند خواهد داشت امیدواریم در آینده خبرهای خوشی برای منطقه داشته باشیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار