تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۷۸۹۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استانداری خوزستان به دنبال تفكيك ادارت راه و مسكن است
معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: اين استانداری به دنبال تفكيك ادارات كل راه و مسكن از همديگر است زيرا ادغام اين دو اشتباه بود.

احمد سیاحی شامگاه شنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان عنوان کرد: مدیران استانی در صورتی که بتوانند در سه مبحث راه، آب و شهرسازی فعالیت های مثمر ثمری داشته باشند به طور حتم رضایت مردم را به دست خواهند آورد.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی وضعیت راهداری استان گفت: به جاده های ترانزیتی و جاده هایی که به پایانه ها منتهی و مراکز استانها را به هم متصل می کند جاده های شریانی گفته می شود. این در حالی است كه حدود ۹۰ درصد جاده های خوزستان شریانی هستند.

سیاحی تصریح کرد: ادغام دو اداره كل بزرگ راه و مسکن در استان خوزستان یک سیاست غلط بود و پیشنهاد استانداری به دلیل حجم بالای کار در خوزستان این است که این دو اداره از یکدیگر تفکیک شوند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان افزود: مسائل موجود در این دو اداره هر کدام به تنهایی بسیار مهم، گسترده و حائز اهمیت هستند و هر کدام فعالیت های خاص خود را می طلبد.

وی با بیان اینکه در بخش مسکن و شهرسازی مباحث مهمی همچون طرح های تفضیلی، جامع، محدوده و حریم وجود دارد که بسیار مهم تلقی می شود، اظهار کرد: به همین دلیل پیشنهاد ما به مدیرکل جدید اداره راه و شهرسازی استان این است که در راستای تفکیک این دو ادره از یکدیگر تلاش کند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به ضرورت بهبود وضعیت راه های خوزستان تصریح کرد: ۴۴ درصد از واردات و ۱۷ درصد صادرات کشور در بنادر استان صورت می گیرد.در جاده های ترانزیکی استان نیز مواد نفتی توسط خودوروهای سنگین از سایر کشور های همجوار به بندر امام خمینی (ع) منتقل می شود.

سیاحی همچنین در حصوص کارگروه ارتقای ایمنی جاده های استان گفت: در این کار گروه ۱۳ دستگاه اجرایی موظف به انجام فعالیت های در این زمینه شده اند.

شبکه راه آهن خوزستان نیازمند ترمیم است

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی گفت: شبكه راه آهن خوزستان فرسوده و نيازمند ترميم است.

پیروز حناچی در آئین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان عنوان کرد: اتصال بین شهرهای استان خوزستان از طریق شبکه راه آهن برقرار است اما این شبکه در برخی مناطق نیازمند ترمیم و اصلاح است.

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه وشهرسازی با اشاره به ادغام دو اداره كل راه و مسکن در خوزستان به تبع اداغام اين دو وزارتخانه در دولت سابق افزود: این ادغام را نمی توان تنها به عنوان یک تهدید نگاه کرد بلکه مسئولان باید بتوانند از این مسئله در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم استفاده و آن را یک فرصت تبدیل کنند.

حناچی با اشاره به ترکیب سیاست های شهرسازی و حمل و نقل تصریح کرد: بسیاری از مشکلات موجود در شهرها و کلانشهرهای کشور ناشی از این مسئله است. اصلی ترین وظیفه یک مدیر، مدیریت خردمندانه فضای سرزمین است.

وی با اشاره به وضعیت بحرانی راه ها در شهرهای کشور گفت: در این زمان بسیاری از شهرهای کشور دارای یک تراز نا برابر هزینه و درآمد قرار گرفته اند كه این مسئله یک زنگ خطر محسوب می شود.

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: دولت در این خصوص وارد عمل شده و فعالیت های به منظور یکسان سازی تراز هزینه و درآمد در شهر ها در دستور کار دارد.

در اين مراسم با تقدير از خدمات نصرالله دهقاني، منوچهر رحماني به عنوان مديركل جديد راه و شهرسازي استان خوزستان معارفه و مشغول به كار شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار