تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۷۸۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور سران قبایل عرب برگزار شد؛
جشن گلریزان آزادی زندانیان غیرعمد در اهواز
جشن گلریزان جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد خوزستان در اهواز برگزار شد.


به گزارش  فارس، بیست و یکمین جشن گلریزان در رمضان امسال شامگاه سه‌شنبه در مرکز استان خوزستان با حضور برخی مقامات دستگاه قضایی، مدیران استان و جمعی از شیوخ و سران قبایل عرب در مسجد ارشاد برگزار شد.
مدیر عامل ستاد دیه کشور در این آیین با اشاره به کمک‌های مقام معظم رهبری ورئیس قوه قضاییه ومجلس شورای اسلامی به این نهاد مردمی، اظهارداشت: در ابتدای سال جاری با دستور رئیس جمهوری 50 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص یافت که از این مبلغ 2 میلیارد تومان آن به ستاد دیه خوزستان پرداخت شد.
سید اسد الله جولایی تصریح کرد: با رقم اهدایی از سوی رئیس جمهور، تعداد قابل توجهی از محکومان مالی که به دلیل جرایم غیرعمد نظیر چک، مهریه، نفقه، دیه تصادفات و ... در زندان‌های کشور بودند، آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.
وی درباره عملکرد این ستاد گفت: ستاد مردمی دیه کشور در سال 69 به همت شهید لاجوردی با هدف‌ آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد تشکیل شده و تاکنون در مدت 21 سال فعالیت خود موجبات آزادی 53 هزار زندانی را با ارائه تسهیلات، کمک‌های مالی و اخذ تخفیف از شاکیان فراهم کرده است.
جولایی با اشاره به اینکه جمعیت قابل توجهی از زندانیان غیرعمد به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه تصادفات در ندامتگاه‌ها و اندرزگاه‌های کشور به سر می‌برند، از کاهش روند اینگونه زندانیان پس از تصویب الزام بیمه شخص ثالث در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: خوشبختانه با اجباری کردن بیمه شخص ثالث که با همکاری نمایندگان به تصویب رسید از ورود ماهانه حدود 150 زندانی غیرعمد جلوگیری شده است.
به گفته مدیر عامل ستاد دیه کشور،‌ تصویب قانون بیمه اجباری شخص ثالث در مجلس شورای اسلامی و معتبر بودن آن به عنوان ضمانت و ودیعه، بسیاری از مشکلات رانندگان را هنگام وقوع حادثه حل کرده و آمار رانندگان ورودی به زندان را کاهش داده است.
جولایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمتر از 2 هزار نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه تصادفات رانندگی در زندان‌های کشور هستند که این آمار پیش از تصویب قانون اجباری بودن بیمه شخص ثالث بسیار بیشتر بود.
وی با یادآوری حدود 300 هزار کشته و مصدوم حوادث رانندگی کشور در سال، بر لزوم فرهنگسازی درزمینه رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و افزود: آموزش قانون و رعایت آن باید از مقطع پیش دبستانی و پیش دانشگاهی آغاز شود که با تهیه و تدوین طرح جامع عبور ومرور در کمیته آموزش و نیروی ستاد دیه و ارائه آن به مجلس در صورت قانونی شدن بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
مدیرعامل ستاد دیه کشور علت زندانی بودن تعداد قابل توجهی از جوانان در ندامتگاه‌ها را ناتوانی آنها در پرداخت مهریه مورد تقاضای همسر خود دانست و گفت: بی توجهی خانواده‌ها در تعیین مهریه موجب شده امروز شاهد افزایش میزان طلاق و زندانی باشیم که در این زمینه باید فرهنگسازی شود.
جولایی گفت: در ماه رمضان سلسله جشن‌هاي گلريزان را در شهرستان‌هاي مختلف برگزار خواهيم كرد و از اين طريق فرصت و مجال كمك به افراد معسر و نيازمند فراهم مي‌شود تا با مشاركت مردم نوع دوست و خيرانديش، جمعي از زندانيان از زندان آزاد و به آغوش خانواده و جامعه بازگردند.
وی اظهار امیدواری کرد در جشن گلریزان اهواز با همکاری سران قبایل و عشایر عرب و سخاوتمندی آنها تعداد قابل توجهی از440 زندانی در انتظارآزادی، از زندان رها شوند.
:
:
:
آخرین اخبار