تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۷۹۰۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار آبادان:
انتظار شهروندان آبادان برای رسیدن به مقصد کاهش یافت
شهردار آبادان گفت: انتظار شهروندان برای سوار شدن به اتوبوس‌های شرکت واحد از 20 دقیقه به 15 دقیقه و در برخی خطوط از 60 دقیقه به 30 دقیقه کاهش یافت.

محمودرضا شیرازی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از 20 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس شهرداری آبادان که با مشارکت منطقه آزاد خریداری شد و در اختیار سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری آبادان قرار گرفت، ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و میلاد رسول اکرم (ص)، اظهار کرد: یک کار مشارکتی زیبایی توسط دو سازمان منطقه آزاد اروند و شهرداری آبادان انجام‌ شده که نشان از سرلوحه بودن همدلی و نقشه راه در بین ارگان‌هاست.

وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد اروند مدت‌هاست، رویکرد مثبتی را نسبت به شهر آبادان نشان داده و نمونه آن همکاری بی‌دریغ این سازمان در خرید اتوبوس‌هایی است که امروز برای بهره برداری از آنان گرد هم آمدیم.

شهردار آبادان تصریح کرد: در اولین جلساتی که با این سازمان داشته‌ایم، بحث دغدغه شهروندان در مورد حمل و و نقل مطرح شده و گام‌های مثبتی در خصوص تقویت ناوگان درون شهری برداشته شد.

شیرازی تاکید کرد: این در حالی است که سال گذشته بالغ بر 600 میلیون تومان به این شهرداری بابت خرید اتوبوس داده شده که پس از بررسی‌ها، این مبلغ برای خرید دو دستگاه اتوبوس نیز کافی نبوده و پس  از هماهنگی‌ها با استانداری خوزستان 6 دستگاه مینی‌بوس برای شهرداری آبادان خریداری شد.

وی عنوان کرد: انتظار شهروندان برای سوار شدن به اتوبوس‌های شرکت واحد پیش از این به 20 دقیقه می‌رسید که با تحویل این اتوبوس‌ها به ناوگان شرکت اتوبوس‌رانی به 15 دقیقه کاهش خواهد یافت.

شهردار آبادان اشاره کرد: دو خط نیز به خطوط شرکت واحد با این اتوبوس‌ها افزوده شد که طی آن حد فاصل دانشگاه آزاد اسلامی آبادان به منطقه سیکلین برای رفاه حال دانشجویان و ترمینال درون شهری ابتدای خیابان یک احمدآباد به روستای سادات به خطوط اتوبوس‌رانی افزوده شد.

شیرازی ابراز کرد: در برخی خطوط نیز شهروندان انتظاری 60 دقیقه‌ای را برای رسیدن اتوبوس‌ها متحمل می‌شدند که حد انتظار در این خطوط نیز به 30 دقیقه کاهش می‌یابد.

وی تاکید کرد: اتوبوس‌های خریداری شده از شرکت AIKIA  هستند که در تبریز مونتاژ شده است.

شهردار آبادان اظهار کرد: 10 دستگاه دیگر نیز در هفته‌های آتی به ناوگان حمل و نقل درون شهری آبادان توسط این شرکت افزوده شد و با کمک 2 میلیاردی سازمان منطقه آزاد اروند، 15 دستگاه از اتوبوس‌های شرکت واحد مورد تعمیر خواهد گرفت تا تعداد اتوبوس‌های این شرکت به عدد 120 برسد.

وی یادآور شد: مبلغی بالغ بر 7 میلیارد تومان برای خرید این خودروها تخصیص داده شد که 50 درصد از آن از محل اعتبارات شهرداری آبادان و 50 درصد باقی آن را نیز سازمان منطقه آزاد اروند متقبل شده است.

شیرازی خاطر نشان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند در اقدامی غافلگیرانه 10 دستگاه مینی بوس را به شهرداری آبادان اهدا کرد که ضمن تشکر از این اقدام، قصد داریم ضمن خدمات رسانی به شرکت‌های آبادان در جهت درآمدزایی شهرداری آبادان، در ساعت شلوغی شب مرکز شهر نیز سازمان اتوبوس‌رانی را فعال کرده و از این مینی بوس‌ها در جهت جابه‌جایی مردم از مرکز شهر به اقصی نقاط آبادان و همچنین راه اندازی خط ویژه آبادان خرمشهر استفاده کنیم.

شهردار آبادان خاطرنشان کرد: تعداد 25 دستگاه اتوبوس دیگر از بندر تجاری دبی وارد خواهد شد که در ورود این اتوبوس‌ها به ناوگان حمل و نقل درون شهری، انتظار شهروندان برای سوار شدن به اتوبوس به 5 دقیقه کاهش خواهد یافت که حد معمول انتظار آن در دنیا 7 دقیقه است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار