تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۷۹۰۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از چند هفته پیش صورت گرفت
قلع‌ و قمع درختان در شوشتر به نام هرس و فرم‌دهی
چند هفته‌ای است که به بهانه هرس درختان بسیاری از درختان موجود در سطح شهر شوشتر قلع‌وقمع شده‌اند، این اتفاق باعث نارضایتی مردم این شهر شده و بسیاری در این زمینه نارضایتی خود را ابراز کرده‌اند.

بریدن درختان از ته و در برخی موارد کندن ریشه درختان تنومند باعث شده تا بسیاری از شهروندان شوشتری در این زمینه اعتراض خود را به شورای اسلامی شهر ابراز کنند ولی تاکنون روند ناصحیح موجود در این زمینه اصلاح ‌نشده است.

در بسیاری از پارک‌های شوشتر بسیاری از درختان از ریشه کنده‌ شده‌اند و یا درختان کن کارپوس قلع ‌و قمع شده‌اند که این روند باعث نارضایتی مردم و ابراز اعتراض به شورای اسلامی شهر شده است.

شورای اسلامی شهر شوشتر در مصوبه مورخ 29 شهریورماه سال جاری که بر اساس لایحه شماره 45/1654493 شهرداری شوشتر به تصویب رسیده است به شهرداری اجازه داده تا پیمانکاری برای هرس و فرم دهی درختان سطح شهر شوشتر به خدمت بگیرد که ماهانه 250 میلیون ریال با این پیمانکار وارد قرارداد شود.


این مصوبه در جلسه‌ای که سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر در مرخصی بوده مطرح شد و تنها با پنج رأی موافق و سه رأی مخالف به تصویب رسید.

چنین قراردادی برای فرم‌دهی درختان شوشتر نیاز است ولی نظارت بر صحت اجرای این قرارداد اصلاً درست انجام‌نشده و درختان کهن‌سال در این شهر بریده‌ شده‌اند و عملاً فرم دهی در درختان شوشتر شاهد نیستیم.

*فرم‌دهی بعداً خود را نشان می‌دهد

شهردار شوشتر در این زمینه می‌گوید: درختان الان فرم دهی اولیه شده‌اند و چند ماه دیگر شاهد زیبایی شهر خواهیم بود و بعداً این فرم دهی خود را در خیابان‌های شهر نشان خواهد داد.

آرش دور خاطر نشان می‌کند: شهرداری شوشتر برای زیباسازی شهر از همه امکانات خود استفاده کرده است و پیمانکار فضای سبز در این زمینه هیچ تخلفی نکرده و تنها در حال انجام ‌وظیفه است.


وی با اشاره به اینکه در برخی از معابر برخی از درختان قطع ‌شده‌اند، می‌افزاید: به دلیل تراکم بسیار زیاد درختان که در قبلاً کاشته شده‌اند، مجبور بوده‌ایم برخی از درختان که اغلب کن کارپوس هستند را قطع کنیم و به این دلیل در سطح شهر شوشتر در معابر جدید درخت کاشته‌ایم تا از نظر سرانه و ... دچار مشکل نشویم.

دفاع شهردار شوشتر از وضعیت فضای سبز شهرداری شوشتر در حالی است که مشاهدات روزانه مردم در این شهر تاریخی با توضیحات ارائه ‌شده قدری که نه بسیار زیاد تعارض دارد.

*شهردار و رئیس کمیسیون فضای سبز باید پاسخ بدهد

عضو شورای اسلامی شهر شوشتر در این زمینه می‌گوید: رئیس شورای شهر، رئیس کمیسیون فضای سبز و شهردار باید درباره وقایع اخیر در بخش فضای سبز شوشتر پاسخ بدهند.

بهرام نوروزی تاکید کرد: معتقدم روند موجود در بخش فضای سبز کاملاً غلط است و تا اصلاح روند ناصحیح موجود باید هرس درختان متوقف شود تا بیش از این شاهد تخریب فضای سبز شهری نباشیم.

وی می‌افزاید: زمان و هزینه بسیار زیادی برای رشد و نمو یک درخت صرف می‌شود و نمی‌توان به‌سادگی از کنار آن گذشت که درختان در شوشتر قلع‌ و قمع شوند و اعضای شورای شهر نیز سکوت کنند.


نوروزی خاطر نشان می‌کند: شاهد تک‌روی و بی‌توجهی به نظرات جمع هستیم زیرا برای نحوه هرس و شرایط موجود در سطح شهر شوشتر بنده که خود عضو کمیسیون فضای سبز هستم اصلاً در جریان این وقایع نیستم و در این زمینه در جلسه آتی شورای شهر از مسئولان امر پاسخ قانع‌کننده مطالبه می‌کنم.

آنچه مسلم است، خواست پاسخ قانع‌کننده دردی از دردهای درختان شوشتر دوا نمی‌کند زیرا همچنان قطع درختان ادامه دارد و همچنان شاهد نابودی درختان شهر شوشتر به نام هرس و فرم‌دهی هستیم.
مرجع / فـارس
برچسب ها: شوشتر
:
:
:
آخرین اخبار