تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۷۹۰۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سهم خوزستان از طرح‌های مصوب صندوق توسعه ملی صفر اعلام شد
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان گفت: سهم این استان از طرح های مصوب در صندوق توسعه ملی آماده دریافت تسهیلات ، صفر است.

سیدنورالله حسن زاده یکشنبه در نشست بررسی عملکرد بانکهای استان خوزستان در سرسرای اداری معاونت برنامه ریزی استانداری خوزستان افزود: از مجموع 150طرح مصوب صنعتی و تولیدی بزرگ در صندوق توسعه ملی ، حتی یک طرح از خوزستان نبوده است.

وی این موضوع را بسیار تعجب و سوال برانگیز توصیف کرد و آن را نتیجه عملکرد غیرقابل قبول بانکهای استان خوزستان در نپذیرفتن طرح های پیشنهادی و معرفی نکردن آن به صندوق توسعه ملی بیان کرد.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان ، کارشناسی طرح ها در بانکها را زمان بر و فرایندی پیچیده و طولانی بیان کرد و افزود: تا این فرایند اصلاح و آسان نشود هیچ کدام از طرح های پیشنهادی به صندوق توسعه ملی راه نخواهد یافت.

حسن زاده ، اخد وثیقه های ملکی مسکونی از کارآفرینان و متقاضیان طرح های صنعتی از سوی بانکها را قابل دفاع ندانست و گفت: بر اساس بررسی انجام شده وثیقه های ملکی به بانکها بیشتر از ارزش کل طرح بوده است ولی با این حال این وثیقه ها مورد قبول بانکها قرار نگرفته است.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: بسیاری از صنعتگران استان که برخی از آنان در این نشست حضور دارند دارای سوابق بسیار خوب بوده و بر اساس عرق ملی و تعصب به استان ، از همه توان مالی خود برای راه اندازی طرح ها استفاده کرده اند ولی بانکها حتی از انجام وظایف قانونی خود برای کمک به طرح ها سر باز زده اند.

حسن زاده در این نشست مسوولان بانکهای عامل استان را مورد عتاب قرار داد و گفت: سختگیری بانکها ، بوروکراسی پیچیده اداری و شانه خالی کردن آنان از مسوولیت های محوله از دیدگاه من قابل قبول نیست و تا این رویه ناصواب ادامه داشته باشد صنایع ما درجا خواهند زد و سرنوشت محتوم آنان تعطیلی خواهد بود.

وی بر پیدا کردن راه حل هایی برای برون رفت از این چالش ها تاکید کرد و گفت: باید در فضای تعامل و همکاری بانکها ، کارها را به جلو پیش برد تا بتوانیم اشتغال موجود را حفظ کرده و برای ایجاد اشتغال جدید برنامه ریزی کنیم.

در این نشست که برخی از صنعتگران خارج از نوبت و در آستانه به هم خوردن نظم جلسه درباره مشکلات خود با بانکها سخن می گفتند قرار شد مصوبات و تصمیم های آن پس از جمع بندی و اخذ تصمیم لازم به عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان ارایه شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار