تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۷۹۰۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برنامه های پتروشیمی آبادان برای افزایش تولید
مدیرعامل پتروشیمی آبادان با بیان اینکه این شرکت با ٧٠ درصد ظرفیت اسمی فعالیت می کند، گفت: با افزایش گاز همراه نفت از پالایشگاه آبادان افزون بر جبران کاهش تولید، ظرفیت نیز افزایش می یابد.

علیرضا صدیقی زاده یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه های آبادان، از آغاز دوباره تامین خوراک پتروشیمی آبادان از سوی پالایشگاه آبادان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی تا پایان سال با افزایش گاز تحویلی کمبود خوراک این پتروشیمی جبران می شود.

وی گفت: طی ٤٠ روز گذشته به دلیل تعمیرات اساسی ناخواسته در پالایشگاه آبادان، خوراک این پتروشیمی کاهش یافت و در مواقعی قطع شد.

مدیرعامل پتروشیمی آبادان ادامه داد: بیش از پنج هزار قطعه در این شرکت بومی سازی شده است که این آمار قطعه سازی مربوط به پنج ماه گذشته بود وهم اکنون نیز تعداد بیشتری قطعه در این شرکت با همکاری بخش داخلی ساخت داخل شده است.

وی گفت: پتروشیمی آبادان پارسال حدود ٨٠ درصد تولیدات خود را در داخل کشور و ٢٠ درصد باقی مانده را صادر کرد و در سه ماه نخست سال جاری نیز این رویه را ادامه داد، ولی در سه ماه دوم سال با توجه به تغییر سیاست دولت در نرخ گذاری محصولات پتروشیمی و عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران، واسطه ها از بازار خارج شدند و اکنون از نظر حجمی ٥٠ درصد محصول این مجتمع پتروشیمی صادراتی و ٥٠ درصد برای مصرف داخلی است.

صدیقی زاده مقاصد صادراتی پتروشیمی آبادان شامل PVC را عراق، افغانستان، پاکستان، آذربایجان، ترکیه و ارمنستان عنوانکرد و گفت: مقادیر کمی نیز به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

مدیرعامل پتروشیمی آبادان ادامه داد: مجتمع پتروشیمی آبادان سه محصول عمده تولید می کند که شامل PVC در گرید های مختلف با ظرفیت ١١٠ هزار تن در سال،کاستیک سودا با ظرفیت ٣٠ هزار تن در سال و DDB با ظرفیت ١٥ هزار تن در سال می شود.

عملیات ساختمانی مجتمع پتروشمی آبادان 1346 آغاز شد و 1348 بهره برداری شد.

ظرفیت اولیه تولید سالانه 20 هزار تن پی وی سی، 10 هزار تن دودسیل بنزن و 24 هزار تن سود سوز آور بوده است.

طرح گسترش این مجتمع نیز به منظور افزایش تولید پی وی سی به 60 هزار تن در سال اجرا شد.

مجتمع پتروشیمی آبادان در طی سالهای 1359 تا 1367در اثر آتش جنگ 8 ساله ایران و عراق ویران شد و پس از پایان جنگ، پتروشیمی آبادان به همت نیروهای متخصص مجتمع بازسازی شد.

تولید پی وی سی در سال 1384 به حدود 60 هزار تن افزایش یافت و رسیدن به تولید سالانه 110هزار تن پی وی سی هدف طرح توسعه آینده مجتمع در طی چند سال آینده می باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار