تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۷۹۰۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
موسوی آزاد:
پتروشیمی‌آبادان برای کاهش‌آلودگی‌ها نیاز به‌بروز رسانی تجهیزات دارد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان با اشاره به برطرف شدن موج آلودگی اخیر در آبادان گفت: گازهای آلوده‌کننده دیگری همچنان در برخی نقاط وجود دارند که میزان آنها از حد مجاز بالا‌تر است.

احمد موسوی آزاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان گفت: بعد از تعطیلی واحد گوگردزدایی که منشا اصلی انتشار آلودگی اخیر در آبادان بود به مدت چند روز آزمایش‌هایی در مکان‌های مختلفی از شهر و به منظور سنجش میزان آلودگی هوا انجام دادیم. در این آزمایش‌ها جهت باد و دیگر فاکتورهای لازم را نیز لحاظ کردیم.

وی افزود: در هیچ کدام از آزمایش‌ها به عددی بالا‌تر از حد مجاز برای گاز دی اکسید گوگرد دست نیافتیم که به این معنی است که آلودگی اخیر که توسط واحد گوگردزدایی پالایشگاه صورت گرفته بود، رفع شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان با بیان اینکه آلودگی اخیر آبادان که مشکلات جدی برای شهروندان به وجود آورده بود مربوط به همین گاز دی اکسید گوگرد بود، گفت: گازهای آلوده‌کننده دیگری همچنان در برخی نقاط وجود دارند که میزان آنها از حد مجاز بالا‌تر است.

وی افزود: بعد از برطرف شدن موج اخیر درباره وجود گاز دی اکسید گوگرد موردی به ما گزارش نشده است.

موسوی آزاد با اشاره به بوی نامطبوعی که همیشه در جاده پتروشیمی آبادان استشمام می‌شود، گفت: منشا این بو یکی از واحدهای پتروشیمی است و زمانی که جهت باد تغییر می‌کند این گاز با بوی نامطبوعی که دارد به سمت منازل مسکونی می‌رود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان با بیان اینکه تکنولوژی استفاده شده در این واحد بسیار قدیمی و مربوط به 46 سال پیش است، اظهار داشت: در این واحد از جیوه به عنوان کاتالیزور استفاده می‌شود، حال آن که این روش در دنیا منسوخ شده و روش‌های سازگار با محیط زیست مانند روش‌های غشایی جایگزین آن شده است. در واقع پتروشیمی آبادان برای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی خود نیاز به بروز رسانی تجهیزات دارد.

وی در ادامه گفت: درباره آلودگی این واحد از پتروشیمی پیگیری‌های زیادی انجام داده‌ایم و در چند مورد به دادگاه نیز شکایت کرده‌ایم، اما متاسفانه به دلیل اینکه رئیس پتروشیمی آبادان به طور مداوم و در بازه‌های زمانی کوتاه تغییر می‌کند پس از هر بار تغییر ناچاریم کار پیگیری را از ابتدا آغاز کنیم که همین موضوع سبب به نتیجه نرسیدن کار و باقی ماندن مشکل شده است.

موسوی آزاد با بیان اینکه اخیرا برای جایگزین کردن روش‌های جدید در این واحد بررسی‌هایی انجام شده است، اظهار داشت: روش جدید و جزئیات آن مورد مطالعه قرار گرفته، اما طبق برآورد‌ها نیاز به 25 میلیون دلار سرمایه دارد و مسئولان مربوطه به دنبال سرمایه‌گذار هستند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار