تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۷۹۱۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با موافقت وزیر نیرو؛
7 پروژه آبرسانی روستایی خوزستان در ردیف پروژه‌های ملی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان گفت: وزیر نیرو پس از سفر هفته گذشته به این استان با قرارگرفتن هفت پروژه آبرسانی روستایی در ردیف پروژه های ملی و تخصیص اعتبار به این پروژه ها از محل اعتبارات ملی موافقت کرد.

درویشعلی کریمی روز سه شنبه اظهار کرد: در سفر هفته گذشته وزیر نیرو این پروژه ها با توجه به وضعیت روستاهای منطقه و یا مدت زمان اجرای پروژه با عنوان پروژه های فوری و اضطراری به وی معرفی شد.

کریمی از جمله این پروژه ها را آبرسانی به روستاهای مناطق شاوه ها و غیزانیه با 95 روستای زیر پوشش، آبرسانی به منطقه کوشک اندیکا با 37روستا، مجتمع آبرسانی به مناطق رغیوه و سید حسن با دربرگیرندگی 73روستا، مجتمع آبرسانی جفیر هویزه با 38 روستای زیر پوشش و مجتمع آبرسانی تشان بهبهان با 24 روستا اشاره کرد.

وی افزود: پروژه آبرسانی روستایی حاشیه کرخه با 48روستا و بخش شعبیه با 70روستا در شوش دیگر پروژه هایی است که در سفر اخیر به وزیر نیرو پیشنهاد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان اظهار کرد: در مجموع 386روستا زیر پوشش این مجتمع های آبرسانی هستند که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز به میزان دو هزار و 90میلیارد ریال این طرحها در کمتر از دو سال به بهره برداری می رسند.

مدیرعامل آبفار خوزستان یادآوری کرد: جمعیتی افزون بر 197هزار و 200نفر در قالب بیش از 33هزار و 960 خانوار زیر پوشش این مجتمع ها قرار دارند.

کریمی گفت: وجود 74تصفیه خانه، بیش از 400 تاسیسات آبرسانی و افزون بر 19هزار و 200کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب شرب مدیریت آبرسانی به روستاهای استان را بسیار سخت و از هر نظر با دیگر استان های کشور متمایز کرده است.

وزیر نیرو به همراه تعدادی دیگر از وزرا در سفر روزهای 10 و 11دی امسال در چارچوب سفر کاری دو روزه معاون اول رییس جمهوری به خوزستان سفر کردند.

* بهره برداری از هفت پروژه آبرسانی روستایی در دهه فجر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان همچنین گفت: با بهره برداری از هفت پروژه آبرسانی در دهه فجر امسال روستاییان ساکن در 20روستای این استان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.

کریمی افزود: این ها شامل آبرسانی به روستاهای جوکار سوسن، شوار سلطان ابراهیم ایذه، مسیر آب زر اندیکا، مرحله نخست آبرسانی به روستاهای ˈتوت علیاˈ، ˈتوت سفلیˈچمبرهˈ و ˈگاومیرˈ، توسعه و بازسازی شبکه تاسیسات آبرسانی روستاهای انقلاب و کهنگ و اصلاح و بازسازی شبکه آب شهرک امیرالمومنین(ع) دزفول است.

وی گفت: جمعیتی افزون بر هشت هزار و 700نفر در قالب یک هزار و 720 خانوار در این روستاها سکونت دارند.

کریمی هزینه اجرایی این پروژه ها را افزون بر 89میلیارد ریال اعلام کرد که از محل اعتبارات ملی تامین شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار